کد خبر: 59269
A

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: پیروزی‌های جمهوری اسلامی شبیه معجزه است

آیت الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به این که حضور در راهپیمایی 22 بهمن، وظیفه ای الهی، اجتماعی و وجدانی است گفت: همه برای ناکام گذاشتن دشمن در این راهپیمایی، حضوری گسترده و باشکوه داشته باشند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: پیروزی‌های جمهوری اسلامی شبیه معجزه است

به گزارش دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری ها آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز چهارشنبه در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: مشکلات فرهنگی و اقتصادی در کشور وجود دارد ولی این مشکلات مانع نشود تا از اصول خود دست برداریم.

وی گفت: دشمنان اساس نظام را هدف گرفته اند، به همین دلیل باید در این شرایط حساس کنونی همه در صحنه حضور داشته باشند و در برابر توطئه آنها ایستادگی کرد. دشمن میزان حضور مردم در راهپیمایی امسال را نشان دهنده میزان اثرگذاری فشارها و تحریم های خود می داند، به همین دلیل حضور گسترده مردم در راهپیمایی موجب ناکامی دشمن در محاسبات خود علیه ملت ایران می شود. چهل سال از انقلاب گذشت و در این ایام با طوفان های زیادی از جمله جنگ تحمیلی مواجه بودیم که همه این طوفان ها را با پیروزی پشت سر گذاشته ایم.

این مرجع تقلید، پیروزی های جمهوری اسلامی در طوفان ها و جنگ تحمیلی را شبیه معجزه دانست و گفت: پیروزی انقلاب و حوادث پس از آن و موفقیت های ملت ایران در برابر همه فشارهای خارجی نشان می دهد که نظام دارای پشتوانه ای الهی است.

وی با تاکید بر اینکه تحریم و فشار اقتصادی کنونی از شرایط و سختی های جنگ تحمیلی کمتر است، افزود: اگر می خواهیم همچون جنگ تحمیلی بر توطئه های دشمنان فائق شویم باید به اصول ابتدای انقلاب که موجب پیروزی های ما شد، برگردیم.

آیت الله مکارم شیرازی، اتحاد را اصل اساسی پیروزی انقلاب دانست و گفت: حضور 98 درصدی مردم در همه پرسی جمهوری اسلامی، نشانه وحدت و انسجام قوی در ابتدای انقلاب بود و اگر امروز نیز 98 درصد مردم در برابر آمریکا متحد شوند، پیروزی در برابر توطئه های جدید این کشور نیز قطعی است.

وی با بیان اینکه خلوص نیت از دیگر اصول و عوامل موفقیت در اوایل انقلاب بود افزود: امروز منافع شخصی و توجه به منفعت طلبی شخصی بسیار زیاد شده است که نشان آن قاچاق ها، اختلاس ها و بیدادگری های موجود است.

وی ایستادگی و مقاومت را سومین عامل مهم پیروزی برشمرد و تاکید کرد: مردم در اوایل انقلاب با ایثار و جانفشانی در برابر تمام فشارها و تهاجم نظامی خارجی ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند. اتحاد ملت حول محوریت ولایت فقیه، خلوص نیت و ایستادگی باید در ادامه راه انقلاب مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه وحدت تنها در سایه رهبری امکان پذیر است گفت: همیشه وحدت عامل انسجام می خواهد و عامل این انسجام، رهبر معظم انقلاب می باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر