کد خبر: 59316
A

تراکتور 3-نفت‌سلیمان 0؛ رقص دردانه‌های پدرخوانده

تراکتور با گل‌های دژاگه و سوگیتا و یک گل به خودی اولین بازی نیم فصل خود را با پیروزی تمام کرد و بدین ترتیب اولین سه امتیاز این تیم با لیکنز به حساب تبریزی ها واریز شد.

تراکتور 3-نفت‌سلیمان 0؛ رقص دردانه‌های پدرخوانده

به گزارش دیده بان ایران به نقل از  "ورزش سه"، تراکتوری ها که نیمه اول بازی امروز را با تساوی بدون گل به پایان رسانده بودند تنها پنج دقیقه پس از آغاز نیمه دوم حملات شدید خود را روی دروازه تیم مهمان شروع و در هر چند دقیقه یک بار دروازه نفتی ها را باز کردند. اشکان دژاکه، سوگیتا و مدافع حریف، سه گل تراکتوری ها را در بازی به ثمر رساندند و بدین ترتیب تبریزی ها توانستند اولین پیروزی خود در دور برگشت لیگ برتر را به همراه سرمربی جدید به دست آوردند.

 

چهارشنبه 17 بهمن ماه؛ ورزشگاه یادگار امام تبریز؛ تعداد تماشاگر: 35000
داور: رضا کرمانشاهی کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی و یعقوب حجتی

 


ترکیب تراکتور سازی تبریز:

 

  • محسن فروزان
  • ایمان سلیمی
  • محمد طیبی
  • دانیال اسماعیل‌فر
  • احسان حاج‌صفی
  • مهدی مهدی پور
  • اکبر ایمانی
  • مسعود شجاعی
  • یوکیا سوگیتا
  • اشکان دژاگه
  • آنتونی استوکس

 

 


ترکیب  نفت مسجد سلیمان:

 

  •  حبیب فرعباسی
  • موسی کولیبالی
  • سید محمد حسینی
  • میلاد خدایی
  • یوسف وکیا
  • علیرضا علیزاده
  • محمد پاپی
  • صادق صادقی
  • عباس عسکری(دقیقه 65 اکبر آفاقی)
  • محمد شادکام
  • اسماعیل شریفات

 

اخطار

اسماعیل شریفات (23)، موسی کولیبالی (48) و یوسف وکیا (56) از نفت مسجد سلیمان

 

شرح گل‌ها


تراکتورسازی 1 نفت‌مسجد‌سلیمان 0 (دقیقه 50، اشکان دژاگه): ضربه ایستگاهی که چسبیده به محوطه جریمه نصیب تراکتورسازی شده بود با یک ضربه فنی و بی نظیر از کاپیتان تیم ملی ایران  اشکان دژاگه ،به زیر طاق دروزاه فرعباسی فرو آمد تا تراکتور سازی  درهمان دقایق ابتدایی نیمه دوم به گل اول خودش دست پیدا کند .وی حالا با این گل باز هم تبحر خودش را در نواختن  این گونه ضربات به اثبات رساند.


تراکتورسازی 2 نفت‌مسجد‌سلیمان 0 (دقیقه 56، سوگیتا): در  پی یک ضد حمله ،پاس زیبای مسعود شجاعی به یوکیا سوگیتا با حرکت پا به توپ این وینگر ژاپنی همراه شد و در ادامه ضربه دقیق و فنی این بازیکن تراکتور را به گل دوم رساند. 

 

تراکتورسازی 3 نفت‌مسجد‌سلیمان 0 (دقیقه 66، مدافع حریف): سانتری که از سمت چپ روی دروازه تراکتور ارسال شد باعث شد مجتبی حسینی  که برای دفع توپ به هوا پریده بود به اشتباه دروزاه خودش را باز کند تا ترکتور به گل شوم خود دست پیدا کند.

 

بهترین بازیکن: 


مسعود شجاعی: کاپیتان تیم تراکتورسازی در بازگشت از جام ملت‌ها بلافاصله توسط لیکنز در ترکیب تیمش برابر نفت مسجدسلیمان قرار گرفت تا سرخ‌های تبریزی را به برد شیرین و حساسی برساند. در صحنه گل دوم تراکتور شجاعی با آرامش مثال زدنی، پاس در عمق زیبایی را برای سوگیتا ارسال کرد تا این بازیکن ژاپنی پس از تک به تک شدن با فرعباسی گل دوم تیمش را به ثمر برساند. هم‌چنین کاپیتان تراکتور در صحنه گل سوم هم با پاس فنی زیبا قصد داشت استوکس را صاحب موقعیت گلزنی کند  که دفاع نفت به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و اختلاف به سه گل رسید تا شجاعی بر روی دو گل تاثیر مستقیم داشته باشد. 

اکبر ایمانی: هافبک سابق صنعت نفت آبادان در روزهای آخر نقل و انتقالات زمستانی به تراکتور آمد تا خط هافبک این تیم را مستحکم کند. او در اولین بازی خود توانست دوندگی خط میانی سرخپوشان را بالا ببرد و به این وسیله پویایی بیشتری به وجود آورد. به خصوص در جایی که شجاعی و دژاگه بیشتر به انجام کارهای تکنیکی روی می‌آورند و ایستا هستند، ایمانی می‌تواند علاوه بر دوندگی، خصوصیت جنگندگی خط هافبک را هم بالا ببرد.

 

دقایق حساس

 

دقیقه 15: حرکت از سمت چپ سوگیتا و ارسال توپ برای آنتونی استوکس که با دفع مدافعین نفت به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 19: ارسال آنتونی استوکس به روی محوطه شش قدم  که با دفع موسی کولیبالی باز هم یک کرنر را نصیب تراکتورکرد.

دقیقه 22: شوت محکم دانیال اسماعیلی فر از پشت محوطه جریمه با واکنش حبیب فر عباسی مواجه شد.

دقیقه 25: پاس تو درانتونی استوکس به آشکان دژاگه در بین مدافعین نفت که حبیب فرعباسی با خروج به موقع مانع از رسیدن توپ به دژاگه شد.

دقیقه 36: ارسال اشکان دژاگه با اختلاف زیاد ازهمه عبورمی کند ونصیب مدافعین نفت درگوشه زمین می شود.

دقیقه 45:  فرار زیبای استوکس ویک ضربه محکم روپا به سمت دروزاه نفت با واکنش زیبای فر عباسی روبرو شد تا دروازه این تیم در دقیقه انتهایی نیمه اول باز نشود .

دقیقه 67: باز هم پاس خوب مسعود شجاعی به آنوتنی استوکس رسید واو دانیال اسماعیلی فررا در یک موقعیت خوب قرار داد اما ضربه بی دقت اسماعیلی فر از بالای دروزاه به بیرون رفت.

دقیقه 71: آنتونی استوکس با یک استپ زیبا توپ را در اختیار گرفت و ضربه محکم او به سمت دروازه نفت با واکنش حبیب فر عباسی  مواجه شد  تا پای این مهاجم خطرناک هنوز به گل باز نشود.

دقیقه 75 : بازهم پاس خوب از طرف خط هافبک تراکتور  اکبر ایمانی به آنتونی استوکس رسید اما این بار او نتوانست تو پ را به خوبی استپ کند تا توپ از اختیارش خارج شود.

دقیقه 81 :  ضربه انتونی استوکس با پای چپ  از کنج محوطه جریمه زده شد که  از بالای دروزاه با اختلاف کمی به به بیرون رفت.

دقیقه 87 :پاس بسیار به موقع دانیال اسماعیلی فر به یوکیا سوگیتا رسید و ضربه محکم او  با بدشانسی محض به تیرک دروازه بر خورد کرد .

دقیقه 90: ارسال زیبای اسماعیل شریفات به اکبر آفاقی رسید و ضربه او با برخورد به مدافعین تراکتوربلوکه شد و به اوت رفت .

 

 

در حاشیه

 

*میلاد میداوودی بزرگترین غایب تیم نفت مسجد سلیمان در بازی امروز است.


*در بین بازیکنان تازه به خدمت گرفته شده تراکتورسازی، ساسان انصاری به دلیل محرومیت در ترکیب نیست.


*بر خلاف انتظار و در شرایطی که انتظار می رفت امروز احسان پهلوان نمایش خوبی داشته باشد اما او حتی در لیست 18 نفره نیز حضور ندارد.


*در تراکتورسازی همچنین کوین کنستانت با وجود حضور در ورزشگاه یادگار در ترکیب تیمش حاضر نیست.

 


*اشکان دژاگه گلزن تراکتورسازی در این مسابقه بعد از به ثمر رساندن ضربه کاشته زیبای خود شادی اش را با سرمربی تیم تقسیم کرد.


*شجاعی پاس گل دوم را برای سوگیتا ارسال کرد تا مانند حاج صفی در صحنه گل اول ضربه کاشته را به زیرکی گرفته بود، گره گشایی این مسابقه به دست این سه چهره شاخص ملی انجام گیرد.


*طبق معمول در بازی تراکتورسازی بیش از 30 هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند تا تراکتورسازی همچنان پر هوادار ترین تیم باشد. این در حالیست که تصاویر ورزشگاه خالی آزادی قبل از بازی پدیده که جنگ صدرنشینی لیگ برتر است توی ذوق می زند.

 

*آنتونی استوکس در بازگشت به تراکورسازی انگیزه زیادی دارد که بتواند کارش را با گل آغاز کند، او چند بار در موقعیت خوب گلزنی گرفت اما عکس العمل های خوب فرعباسی جلوی گلزنی او را گرفت.


* محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتورسازی با ژستی شبیه به پدرخوانده ها و با عینک دودی در استادیوم حضور دارد و بازی با نفت مسجد سلیمان را از نزدیک می بیند.


* علیرضا مرزبان در واکنش به چند صحنه مشکوک در پایان نیمه اول به رضا کرمانشاهی داور بازی اعتراض شدیدی داشت.


* گره بازی با تکل نسبتا خشن کولی بالی روی احسان حاج صفی باز شد، تکلی که باعث شد اشکان دژاگه بتواند دروازه نفت مسجد سلیمان را از روی یک ضربه آزاد زیبا باز کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر