کد خبر: 59387
A

سید احمد خاتمی: مردم بی نظیرترین نفرت خود از آمریکا را نشان خواهند داد

امام جمعه موقت تهران گفت: مردم ایران امسال بی نظیرترین نفرت خود طی ۴۰ سال گذشته از آمریکا را به نمایش خواهند گذاشت.

سید احمد خاتمی: مردم بی نظیرترین نفرت خود از آمریکا را نشان خواهند داد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ آیت الله سید احمد خاتمی شنبه شب در برنامه سخنرانی حرم مطهر رضوی اظهارکرد: حضرت فاطمه(س) در عمر کوتاه خودشان آنچه را که لازم بود بشریت بیاموزند به آنها یاد داد و به همین دلیل یکی از القاب ایشان کوثر است. 

وی افزود: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران باید بدانیم درسی که مردم در انقلاب از حضرت فاطمه(س) گرفتند حضور در صحنه است و ایشان جایی که لازم بود حضور می یافتند. 

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: حضرت فاطمه(س) در همه عرصه ها حضور همراه با عفاف و حجاب داشتند و بانوان ما باید از این بانوی بافضیلت درس گرفته و در با رعایت شئون لازم در عرصه های مورد نیاز حاضر شوند.  

خاتمی تصریح کرد: ایشان وقتی می خواستند برای خطبه خوانی به مسجد بروند روسری و چادر به سر می کردند و هنگام سخنرانی نیز مقابل ایشان پارچه سفیدی را انداختند تا از نگاه نامحرمان دور بمانند. 

وی خاطرنشان کرد: اوج جلوه حضور حضرت فاطمه(س) در اجتماع پس از رحلت پیامبراکرم(ص) بود و ایشان آرام و قرار نداشت و خطبه می خواند و مخفیانه با دشمن مبارزه می کرد و در زمان لازم نیز از حضرت علی (ع) به عنوان مقام ولایت دفاع کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: فلسفه حضور حضرت فاطمه(س) در موضوع دفاع از مقام ولایت این بود که تحریف گران نتوانند بگویند ایشان از حضرت علی(ع) دفاع نکرد و تا آخرین قطره خونشان از دین حمایت کردند. 

خاتمی تاکید کرد: امام حسین(ع) نیز می دانستند سرانجام کارشان شهادت است اما برای دادن درس عزت و ایستادگی و یاری دین خداوند وارد عرصه شدند و تا آخرین نفس جنگیدند. 

وی با اشاره به نقش هیئت های مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: اگر این هیئت ها نبود بذر انقلاب کاشته نمی شد و آنها در ۱۵ خرداد به خوبی درخشیدند و به یاری دین خدا پرداختند. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: دشمن می خواهد رصد کند که آیا فشارهای اقتصادی اثر خود را گذاشته یا خیر و رئیس جمهور آمریکا می گوید بی نظیرترین تحریم ها را بر ایران تحمیل کردیم  و امید دارند نتیجه آن را ببینند که به یاری خداوند بی نظیرترین نفرت از آمریکا را در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهند دید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر