کد خبر: 59398
A

سیدحسین نقوی حسینی: آمریکایی‌ها از سوریه خارج نمی‌شوند/ آمریکا با خروج از سوریه به‌دنبال منافع مادی هستند

سیدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکا در حال چانه‌زنی برای خروج از سوریه است، گفت: آمریکایی‌ها با اعلام خروج از سوریه به‌دنبال گرفتن پرستیژ چانه‌زنی و کسب منافع مادی هستند.

سیدحسین نقوی حسینی: آمریکایی‌ها از سوریه خارج نمی‌شوند/ آمریکا با خروج از سوریه به‌دنبال منافع مادی هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدحسین نقوی حسینی، سیدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامیآ در واکنش به اظهارنظرهای اخیر مقامات آمریکایی برای خروج از سوریه، بیان کرد: آمریکایی‌ها تنها پرستیژ خروج از بحران‌های منطقه‌ای، عدم دخالت در امور منطقه و پرداختن به مسائل داخلی آمریکا را می‌گیرند که واقعیت این نیست.

 

وی توضیح داد: ترامپ فردی تاجرپیشه است که تمامی کارهایش را بر اساس هزینه و فایده انجام می‌دهد؛ نمونه اش را می‌توان در صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا دید که مدام از هزینه‌کرد 7 تریلیون دلاری در سوریه می‌کند؛ این یعنی برایش هزینه در برابر فایده بسیار اهمیت دارد. از آن سو ترامپ همزمان با اعلام خروج از سوریه در مانور مشترک خلیج فارس با تمام توان شرکت می‌کند چون از این راه می‌تواند سلاح بفروشد، اما در سوریه نمی‌تواند مشتری برای سلاح‌هایش پیدا کند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین هدف آمریکا از اعلام خروج از سوریه را بررسی عکس العمل سوریه، رژیم صهیونیستی و عربستان دانست و گفت: آمریکا از این طریق می خواهد هزینه و فایده کند که آیا با ماندن در سوریه درآمدهایش افزایش پیدا می‌کند یا خیر.

 

نقوی حسینی در پایان و در جمع بندی با بیان اینکه آمریکا در حال چانه‌زنی برای خروج از سوریه است، گفت: معتقدم آمریکایی‌ها از سوریه خارج نمی‌شوند و فقط با اعلام خروج به دنبال گرفتن پرستیژ چانه زنی و کسب منافع مادی هستند که اگر به دست نیاوردند خارج نمی‌شوند.ایسنا 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر