کد خبر: 59402
A
حاجی دلیگانی:

معلوم نیست جمله‌ای که لاریجانی درباره اصلاح ساختار بودجه گفته حتما از رهبری باشد

یک نماینده اصولگرای مجلس دهم با اشاره به اظهارات رئیس مجلس مبنی بر تاکید مقام معظم رهبری برای اصلاح ساختار بودجه گفت: مقام معظم رهبری چهار یا پنج مورد را تاکید کرده بودند که به نظر من هیچکدام در لایحه بودجه‌ای که دولت آورد لحاظ نشده بود، البته لایحه برگشت داده نشد و در کمیسیون تلفیق مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اما آن اشکالات عمدتا هنوز باقی است.

معلوم نیست جمله‌ای که لاریجانی درباره اصلاح ساختار بودجه گفته حتما از رهبری باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اظهارات علی لاریجانی به نقل از مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح ساختار بودجه گفت: آذرماه قرار بود که دولت بودجه را تحویل دهد ولی به جهت نقطه نظرات و ایراداتی که حضرت آقا به بودجه داشتند، درنتیجه دولت ارائه بودجه را تا چهارم دی‌ماه به تعویق انداخت تا بتواند آن نقطه نظرات و ایراداتی را که به درستی راجع به بودجه بود را اصلاح کند و ارائه دهد.

وی ادامه داد: آنچه که به عنوان لایحه بودجه آمد، خیلی تفاوتی با قبل نکرده بود و به هر حال ساختارش که همان بود. از لحاظ دیگر جهاتی که حضرت آقا یادآور شده بود، این بود که این بودجه به نحوی بسته شود که بتواند در شرایط تحریم بهترین عملکرد را داشته باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم تصریح کرد: مقام معظم رهبری چهار یا پنج مورد را تاکید کرده بودند که به نظر من هیچکدام در لایحه بودجه‌ای که دولت آورد لحاظ نشده بود، البته لایحه برگشت داده نشد و در کمیسیون تلفیق مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اما آن اشکالات عمدتا هنوز باقی است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد:‌ یکی دیگر از نکاتی که حضرت آقا فرموده بودند این بود که درست است که بودجه یک ساله نوشته می‌شود ولی لایحه بودجه در نحوه نوشتن به گونه‌ای باشد که ادامه آن را سال 99 (بنویسیم) که مکمل یکدیگر باشند که این مورد هم لحاظ نشده بود. علاوه بر این بودجه را هم دو سقفی بسته بودند و این هم یک اشکال اساسی بود که در بودجه‌ای که تنظیم شده بود وجود داشت، لذا به نظر می‌رسد نکته‌ای که آقای لاریجانی گفتند در همین راستا باشد.

حاجی دلیگانی در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید چرا مقام معظم رهبری گفته‌اند این اصلاحات طی چهارماه انجام شود؟ چراکه اگر صرفا بحث بودجه بود باید تا پایان امسال تکلیف لایحه بودجه روشن می‌شد»، گفت: حالا این جمله را آقای لاریجانی گفته معلوم نیست که این جمله حتما از مقام معظم رهبری باشد.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در پاسخ به این سوال که «آیا امکان دارد این اصلاح ساختار در سایر امورات اجرایی و سیاسی و حتی قانون اساسی اعمال شود؟»، اظهار کرد: البته راه باز است، مانعی ندارد و آن مسیرش در قانون اساسی پیش‌بینی شده برای تغییر برخی ساختارها ولی الان چیزی مطرح نبوده و تا آنجایی که ما اطلاع داریم به ظاهر چیزی مطرح نبوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر