کد خبر: 59486
A

سردار مهری: پلیس حق توهین و بی‌ادبی ندارد

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه یکی از ویژگی های پلیس قاطعیت است افزود: اعمال قانون با قاطعیت، هیچ منافاتی با رعایت ادب ندارد و حق نداریم تحت هیچ شرایطی به مردم توهین و بی‌ادبی کنیم.

سردار مهری: پلیس حق توهین و بی‌ادبی ندارد

به گزارش دیده بان ایران، سردار تقی مهری روز سه شنبه در همایش استانداردسازی رفتار کارکنان پلیس راهور فاتب گفت: رفتار کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بسیار خوب است اما باید رفتارهایی مانند خویشتن سازی را تقویت کنند تا دیگر هیچ شکایتی از طرف مردم نباشد.
رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: علاقه‌مندی و دلسوزی یکی دیگر از خصلت‌هایی است که اگر آن‌ها را نداشته باشیم در مأموریت‌هایمان موفق نیستم و همچنین یک پلیس در انقلاب اسلامی باید امانت‌دار باشد.
وی گفت: از دیگر ویژگی های یک پلیس موفق صداقت و شجاعت است و پلیس هیچ موقع بر روی حقایق سرپوش نمی‌گذارد و باید خطرپذیر باشد.
مهری با بیان اینکه هوشیار کسی است که حتی اگر غافلگیر شد، بهترین تصمیم را بگیرد افزود: پلیس هم باید همین‌گونه عمل کند و هیچ‌گاه متوقف نشود و عملکرد عاقلانه، مدبرانه و اطمینان‌بخش داشته باشد.
مهری با اشاره به همایش استاندارسازی رفتار کارکنان پلیس راهور فاتب ابراز امیدواری کرد برگزاری این دوره‌ها به نظم ترافیک در پایتخت کمک کند.
وی افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که در این دوره‌ ها به دنبال آن هستیم اهداف شناختی و رفتاری است و در جامعه امروز اقناع نقش مهمی دارد و آگاهی کارکنان در زمینه رفتار ترافیکی در جامعه باید ارتقا یابد.
مهری تصریح کرد: تمام کارکنان ما باید به مأموریتی که به آن‌ها محول شده است علاقه مند شوند و دیدگاه‌های منفی‌ای که علیه پلیس وجود دارد توسط خود این کارکنان از بین رود.
وی برگزاری این دوره ها را در هویت بخشی جایگاه پلیس، بازآموزی و انتقال تجربه کارکنان پلیس موثر ارزیابی کرد و افزود: این دوره‌ها ازنظر گفتاری، رفتاری و کرداری به کارکنان ما کمک می‌کند.
مهری گفت: در حوزه مأموریتی که پلیس راهنمایی رانندگی دارد شکایت‌ها از پلیس کمتر شده ولی باید سعی کنیم از این نیز کمتر شود.
**قبول شدگان در آزمون رانندگی مشکلی برای تردد ندارند 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در حاشیه برگزاری دوره استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان پلیس راهور فاتب در جمع خبرنگاران گفت: افرادی که در آزمون راهنمایی و رانندگی قبول می شوند هیچ مشکلی برای تردد ندارند چون کد گواهینامه‌ آنان در سامانه ثبت می‌شود. 
سردار تقی مهری گفت: مشکل ارسال گواهینامه برطرف شده و در کمتر از یک ماه گواهینامه تمام افرادی که در آزمون قبول شده‌اند به دستشان می‌رسد. 
وی افزود: اما افرادی که گواهینامه دریافت نکرده اند می توانند با مراجعه به پایگاه های پلیس یک رسید برای تردد دریافت و در صورت بروز مشکل از آن استفاده کنند. 
مهری همچنین ادامه داد: پلیس در مراجع قانونی از کارکنانش حمایت های لازم را به‌عمل می‌آورد و اگر از سوی مجرمی علیه پلیس اقدامی صورت گیرد ما حتما از همکارمان پشتیبانی لازم را انجام خواهیم داد. 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره تأثیر برگزاری دوره‌های استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان پلیس راهور و شکایت از نیروهای پلیس راهور گفت: نتایج خوبی از این دوره‌ها به دست آمده و ما بر اساس دستاوردهای جدید و علمی تکنیک های رفتاری را برای کاربران آموزش می‌دهیم. 
وی افزود: از زمان برگزاری این دوره‌ها کمترین شکایات را نسبت به کارکنان پلیس راهور داشته‌ایم و با برگزاری این دوره‌ها برای رفتار بهتر اقدام کردیم.
** احتمال افزایش سفر های نوروزی وجود دارد 
مهری با بیان اینکه از اول اسفند خریدهای شب عید مردم شروع می شود اظهار داشت: پلیس طرح ویژه را برای کلان‌شهرها در شب عید در دست اجرا دارد و برای سفرهای نوروزی نیز تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است و همچنین پیش‌بینی می‌شود که امسال شاهد افزایش سفرهای نوروزی باشیم. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر