کد خبر: 59518
A

۳۷۰۰ زندانی در روز اول اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان آزاد شدند

رییس سازمان زندان‌ها گفت: تا روز گذشته یعنی اولین روز اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که به مراجع قضایی سراسر کشور ابلاغ شده، تعداد 5 هزار نفر از زندانیان مشمول این بخشنامه شدند.

۳۷۰۰ زندانی در روز اول اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان آزاد شدند

به گزارش دیده بان ایران؛ اصغر جهانگیر با اشاره به عفو گسترده زندانیان گفت: در پی موافقت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه مبنی بر عفو گسترده زندانیان، این بخشنامه در استان‌های سراسر کشور به اجرا درآمد.

وی افزود: تا روز گذشته یعنی اولین روز اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و موافقت مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به مراجع قضائی سراسر کشور ابلاغ شده است، تعداد ۵۰۰۰ نفر از زندانیان مشمول این بخشنامه شدند.

رئیس سازمان زندان‌ها اضافه کرد: با آغاز اجرای این بخشنامه که با اهتمام ویژه مراجع قضائی و مسئولین زندان‌های سراسر کشور در حال اجراست و در گام نخست تعداد ۳۷۰۰ نفر آزاد و تعداد ۱۳۰۰ نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار اعلامی استان آذربایجان شرقی با ۱۰۹۱ نفر بیشترین زندانی مشمول را در اولین روز اجرای این بخشنامه داشته است.

جهانگیر در پایان گفت: پیش بینی می‌شود با اجرای کامل این بخشنامه که در راستای رأفت اسلامی و توسعه عدالت اجتماعی انجام می‌گیرد، تعداد قابل توجهی از زندانیان آزاد و به کانون خانواده بازگردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر