کد خبر: 59986
A

گرفتن پولی به نام حق سرویس در رستوران‌ها غیرقانونی است

معاون نظارت بازرسی و حمایت ازحقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: دریافت وجه اضافی به عنوان حق سرویس از مشتریان در رستوران ها غیر قانونی است و در طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۸ با این تخلف ها برخورد می شود.

گرفتن پولی به نام حق سرویس در رستوران‌ها غیرقانونی است

به گزارش دیده بان ایران؛ رضا جمالی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گرفتن هرگونه وجه اضافی با عنوان حق سرویس در واحدهای صنفی نظیر رستوران و رستوران هتل‌ها که به نوعی منجر به افزایش قیمت واقعی کالا یا خدمات شده و زیان خریدار را به همراه دارد از مصداق های گرانفروشی محسوب شده و غیر قانونی است.
وی بیان کرد: برخی واحدهای صنفی از جمله تالارهای پذیرایی، سفره‌خانه‌های سنتی، رستوران‌ها و واحدهای اقامتی که مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند، بعضی از اقلام نظیر نوشیدنی‌ها و فرآوردهای لبنی را با وجود اینکه مالیات بر ارزش افزوده در قیمت نهایی آنها لحاظ شده از کم اطلاعی مصرف‌کنندگان سوء استفاده و اقدام به گرفتن مالیات برارزش افزوده می‌ کنند که این کار به عنوان تخلف محرز است.
جمالی اظهار داشت: بر اساس ماده ۵۷ قانون اصلاح قانون نظام صنفی مصوب سال ۱۳۹۲ عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمت به بهایی بیش از نرخ‌های تعیین شده و هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمت به زیان خریدار شود از مصادیق گرانفروشی است.
وی یادآورشد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه‌، مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان‌های صنعت‌، معدن و تجارت اعلام، تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر