کد خبر: 59998
A

چرا کمیسیون امنیت ملی ۲ جلسه ویژه برای بررسی حادثه تروریستی زاهدان تشکیل داد؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آمریکایی‌ها با منتقل کردن داعش به برخی کشورهای همسایه، می‌خواهند تروریسم را به فتنه گسترده‌تری تبدیل کنند.

چرا کمیسیون امنیت ملی ۲ جلسه ویژه برای بررسی حادثه تروریستی زاهدان تشکیل داد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه صبح امروز در مراسم رونمایی از سردیس شهید استاد نجات‌اللهی که در دانشگاه کردستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران به آخرین وضعیت بررسی حادثه تروریستی زاهدان اشاره کرد.

وی زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان را نوعی مقابله با تروریسمی عنوان کرد و افزود: امروز آمریکایی‌ها با منتقل کردن داعش به برخی کشورهای همسایه، می‌خواهند این تروریسم را به فتنه گسترده‌تری تبدیل کنند لذا نباید اجازه دهیم آرمان‌های ما کمین تروریسم شود.ناهماهنگی میان دستگاه‌های اطلاعاتی و عملیاتی در خصوص حادثه تروریستی زاهدان موجب شد تا با دعوت از وزیر کشور دو جلسه در کمیسیون امنیت ملی برگزار شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه شهادت جزئی از  آرمان‌های انقلاب اسلامی است لذا  این امر نباید دلیلی برای گرفتارشدن فرزندان و عزیزان ما در  حملات تروریستی شود.

وی با ذکر اینکه مقابله مشترک با تروریسم باید در دستور کار کمیسیون قرار گیرد، افزود: این جلسات در مورد عملیات‌های انتحاری احتمالی آینده نقش پیشگیرانه دارد چرا که عملیات انتحاری به راهبرد دشمنان ما تبدیل شده است. تلاش می‌کنیم تا در فرآیند بودجه‌نویسی و قانون‌نویسی به امینت مرزها بیشتر کمک کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص هشدارهای صورت گرفته به دولت پاکستان، عنوان کرد: در سطوح مسؤولین نظامی، امنیتی، سیاسی و دیپلماسی کشور نگاه توام با اخطار به این دولت هشدار جدی داده‌ایم.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه برای مقابله با تروریسم باید به صورت منطقه‌ای عمل کنیم، افزود: باید هندوستان، ایران، روسیه، کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز همکاری مشترکی برای مقابله با تروریسم در دستور کار قرار دهند./ فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر