کد خبر: 60009
A

آیت الله یزدی: آقا به احمدی‌نژاد گفتند شما را تحمل کردم

آیت‌الله یزدی شش سال قبل با انتقاد از رفتار احمدی‌نژاد مبنی بر عدم تمکین از دستور رهبری درمورد وزیر اطلاعاتِ وقت، گفته بود: «خانه‌نشینی احمدی‌نژاد طرحی است که با این ترتیب می‌خواهند جلو بروند و کاری بکنند که بتوانند رهبری را تضعیف کنند.»

آیت الله یزدی: آقا به احمدی‌نژاد گفتند شما را تحمل کردم

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه «جمهوری اسلامی» نوشته است: روز یکشنبه ۲۸ فروردین سال ۱۳۹۰، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور دوره دهم، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات کابینه خود را در پوشش استعفا از کار برکنار و وی را به سمت مشاور اطلاعاتی خود منصوب کرد. خبرگزاری‌ها همان روز از مخالفت رهبری نظام با برکناری وزیر اطلاعات و ابقای وی با حکم حکومتی خبر دادند، اما این حکم از جانب محمود احمدی‌‌نژاد پذیرفته نشد و او با اصرار بر کنار گذاشتن وزیر و به منظور قبولاندن نظر خود اقدام به قهر و خانه‌نشینی کرد و پس از ۱۱ روز غیبت، در تاریخ یازدهم اردیبهشت ۱۳۹۰ در جلسه هیأت دولت حاضر شد.

در ایامی که احمدی‌نژاد خانه‌نشینی را اختیار کرده بود، شخصیت‌ها و افراد مختلفی از علما و سیاسیون با هدف نصیحت و پایان بخشیدن به خانه‌نشینی و قهر او به دیدار وی رفتند که خبرهای این دیدارها کمابیش در میان اخبار رسانه‌ها و سایت‌های خبری منتشر شد. از جمله کسانی که در آن ایام به دیدار احمدی‌نژاد رفتند، آیت‌الله شیخ محمد یزدی رئیس اسبق قوه قضائیه و عضو شورای نگهبان بود که چند روز پس از این دیدار، در جلسه‌ای نتایج دیدار و گفت‌وگوی خود با احمدی‌نژاد را به صورت گزارش مشروح برای آن جلسه بیان کرد.

خبر این گزارش به همراه فایل صوتی آن در همان ایام توسط برخی رسانه‌ها منعکس شد، اما مشروح آن هرگز منتشر نشد. آنچه مطالعه می‌فرمائید، بخشی از متن سخنان آیت‌الله شیخ محمد یزدی در آن جلسه است که به وضوح نشان‌دهنده عدم تمکین احمدی‌نژاد در برابر نظر رهبری و عدم پایبندی وی به ولایت فقیه است؛ واقعیتی که این روزها با ثبت‌نام وی برای انتخابات ریاست جمهوری با وجود نظر منفی رهبری و توصیه صریح و علنی به وی برای خودداری از ورود به این صحنه بار دیگر آشکار شد.

ما صبح چهارشنبه که رفتیم تهران طبق معمول در جلسه شورای نگهبان حاج آقا جنتی یک گزارش مفصلی دادند از دیداری که ایشان با حاج آقای جنتی داشته، به تفصیل ایشان برای اعضای شورای نگهبان توضیح دادند که در جلسه اینجوری بود و اینجوری و ایشان اینجوری می‌گوید و در کل یک سری گلایه از رئیس قوه و رئیس مجلس و مدیران و دفتر آقا و مثلاً یکی دو تا جزئی هم از حضرت آقا که مثلاً حمایت نمی‌کنند و هر وقت بحث حمایت می‌شود از مجلس حمایت می‌کنند از قوه قضاییه حمایت می‌کنند و از من حمایت نمی‌کنند! از این حرف‌ها. درحالی که ما شنیدیم در آن گفت‌و‌گو هم حتی صحبتش شده، آقا فرمودند او گفته که نظام اگر نتواند من را تحمل بکند! آقا هم گفتند که اگر نظام مسئولش من هستم که من تحمل کردم و شما را این دو - ‌سه ساله تحمل کردم! چطور می‌گوید که تحمل نمی‌کنند؟ به هرحال ایشان در خانه که می‌نشیند خوب جلسه دولت شرکت نمی‌کند و دولت هم طبق روال معمول به وسیله معاون اول انجام می‌گیرد و ظاهراً آقای وزیر محترم اطلاعات هم شرکت می‌کند توی جلسه دولت. خوب کسانی در این فاصله می‌روند دیدار با ایشان و ملاقات انجام می‌دهند و هر کسی هم با زبان خودش، ‌رفته یک نصیحتی، موعظه‌ای، راهنمایی و یک چیزی به ایشان و گفت‌و‌گویی با ایشان داشته، به خصوص تعداد زیادی از نمایندگان محترم مجلس که حالا توی این نمایندگان هم مثلاً یک جمع سه نفره بودند، یک جمع چند نفره بودند، چند تا از نمایندگان بودند، بعضی‌ها را موافقت کرده و بعضی‌ها را موافقت نکرده، به هر حال، بعضی‌ها هم به تفصیل مثلاً طولانی‌تر و کمتر بالاخره یک بحث‌هایی گذشته، ولی اکثراً مطالب یکی بوده و غالباً گله و گله‌گذاری و از این که هیچ دولتی به اندازه دولت من تحت فشار قرار نگرفته بوده است و مظلوم نمایی‌هایی که متعارف هست!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر