کد خبر: 60047
A

حسن روحانی: پیشرفت علم و دانش از آزادی شروع می‌شود

رئیس جمهور گفت: پیشرفت از آزادی شروع می‌شود، پیشرفت علم، دانش و فناوری از آزادی علم و دانش ایجاد می‌شود.

حسن روحانی: پیشرفت علم و دانش از آزادی شروع می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در پاک علم و فناوری پردیس و در جمع مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآفرین گفت: کار بسیار خوب و بزرگی در طول این ۵ سال انجام شده است و بیشترین بار آن بر دوش دانشگاه‌ها و معاونت علمی و فناوری بوده است.

وی ادامه داد: آقای ستاری و همکارانشان شبانه روز تلاش کردند؛ اولین زیربنا آزادی اندیشه است. این آزادی امکان دارد هرجایی و در مورد هر مسئله‌ای باشد، در اینجا در مورد فناوری بحث می‌شود و جای دیگری ممکن است مربوط به علوم دیگر باشد. فناوری یکی از میوه‌های علوم است.

وی افزود: علم پایه اصلی فناوری است و اگر فناوری ما می‌خواهد سرعت پیدا کند باید دانش‌های پایه ما رشد پیدا کند. اگر در زمینه پایه رشد پیدا نکنیم آن ستون‌های اصلی برقرار نمی‌شود تا ساختمان بر روی آن برقرار شود.

روحانی گفت: اگر بناست علم و دانش پیشرفت کند پایه اصلی آن آزادی و محیط مناسب است. شما اگر استاد را آزاد نگذارید برای اینکه اندیشه کند و سخن گوید و اظهار نظر کند و اگر دانشجو را آزاد نگذارید که حرف نزند و اشکال کند و نظر ندهد امکان پیشرت وجود ندارد. پیشرفت از آزادی شروع می‌شود، پیشرفت علم، دانش و فناوری از آزادی علم و دانش ایجاد می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر