کد خبر: 60083
A

مخالفت مجلس با سهمیه بندی بنزین و اختصاص روزانه یک لیتر به هر ایرانی

نمایندگان مردم در خانه ملت با سهمیه بندی بنزین و اختصاص روزانه یک لیتر به هر ایرانی مخالفت کردند.

مخالفت مجلس با سهمیه بندی بنزین و اختصاص روزانه یک لیتر به هر ایرانی

به گزارش دیده بان ایران؛ نمایندگان در نشست علنی عصر امروز (شنبه، 4 اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با سهمیه بندی بنزین با 53 رأی موافق، 147 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در صحن علنی مخالفت کردند.

براساس این گزارش احمد امیرآبادی فراهانی در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر سهمیه بندی بنزین، گفت: در حال حاضر روزانه 90 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود که تا سال 1408 این میزان به 250 میلیون لیتر خواهد رسید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلای افزود: تولید کشور 110 میلیون لیتر است بنابراین در 10 سال آینده با ادامه این روند کشور ناچار به واردات 150 میلیون لیتر بنزین است.

وی اظهار کرد: در صورتی که کارت سوخت احیا شود به هر ایرانی روزانه یک لیتر بنزین اختصاص داده می شود و فرد می تواند آن را مصرف یا به فروش رساند.

علی اصغر یوسف نژاد در مخالفت با این پیشنهاد خاطرنشان کرد: نمی توان برای سهمیه بندی بنزین که مسئله بسیار مهمی است در بودجه سنواتی تصمیم گیری کرد چرا که زیرساخت های این تصمیم فراهم نیست.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سهمیه بندی بنزین در حال حاضر باعث تزریق التهاب به جامعه می شود.

محمدمهدی مفتح گفت: کمیسیون تلفیق بودجه 98، با سهمیه بندی بنزین در سال آینده مخالف است در حال حاضر که سطح عمومی قیمت ها و تورم افزایش چشمگیری داشته نمی توان چنین التهابی را به جامعه وارد کرد./خانه ملت

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر