کد خبر: 60111
A

وزیر کشور: شخصا بر مسئله مبارزه با قاچاق نظارت می کنم

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه یکصد و بیست و سومین جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: حدود ۷۶ مورد قانون گذار تکلیف کرده که بخش زیادی از این موارد سامانه های توزیع، تهیه و نظارتی کالا ها از مبدا تا مقصد هستند. وزیر کشور با بیان اینکه سه جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را امسال برگزاری کرده‌ایم، گفت: قول داده بودیم که تا آخر اسفند سامانه ها را آماده می کنیم و مرحله بعد اتصال سامانه ها به یکدیگر است.

وزیر کشور: شخصا بر مسئله مبارزه با قاچاق نظارت می کنم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه یکصد و بیست و سومین جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: حدود ۷۶ مورد قانون گذار تکلیف کرده که بخش زیادی از این موارد سامانه های توزیع، تهیه و نظارتی کالا ها از مبدا تا مقصد هستند. 

وی افزود: ما واقعا می توانیم اطمینان کامل دهیم که امر مبارزه با قاچاق کالا، توزیع عادلانه و مناسب، قیمت گذاری و کنترل قیمت ها کاملا رعایت می شود. یک سال است که بنده شخصا این مسائل را پیگیری می کنم. البته این تکلیف سال ۹۲ ابلاغ شده است.

 وزیر کشور با بیان اینکه سه جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را امسال برگزاری کرده‌ایم، گفت: قول داده بودیم که تا آخر اسفند سامانه ها را آماده می کنیم و مرحله بعد اتصال سامانه ها به یکدیگر است. 

وزیر کشور افزود: نتیجه گزارش سامانه ها را از دستگاه ها گرفتیم که برخی دستگاه ها وظایف خود را انجام دادند اما متاسفانه برخی از دستگاه ها هم نتوانستند انجام دهند؛ جمع بندی بر این شد که ظرف ده روز همه دستگاه هایی که نتوانستند وظایف خود را انجام دهند دلایل عدم انجام را برای ما گزارش کنند. 

رحمانی فضلی ادامه داد: این عدم انجام وظایف یا خارج از اراده دستگاهی بوده و یا داخل دستگاهی بوده است. 

وی تصریح کرد: بعد از اینکه این گزارشات آمد حتما گزارش ها را خدمت رییس جمهور خواهیم داد؛ واقعا دستگاه هایی که نتوانستند به دلایل خارج از اراده خودشان که شاید دلایل متعددی باشد کار را به سرانجام برسانند، باید یک زمان بندی خاص و مشخصی داشته باشند و با جدیت پیگیری کنیم تا همه موارد انجام شود.

وی گفت: اگر بخواهیم به صورت سازماندهی شده متشکل و کارشناسی و برنامه ریزی شده به امر توزیع و تامین کالاها و نحوه ارائه آنها نظارت داشته باشیم تا مانع قاچاق شویم بهترین و تنها ترین راه این است که این سامانه ها فعال شود، امیدواریم با تاکیداتی که رییس جمهور و معاون اول وی بر روی این موضوع داشتند به زمان بندی معقولی برای عملیاتی شدن برسیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر