کد خبر: 60357
A

خودروهای فاقد بیمه و معاینه فنی ایام نوروز توقیف می شوند

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور گفت: خودروهایی دستور قضایی مبنی بر توقیف دارند، همچنین خودروهای فاقد مدارک معتبر مانند بیمه نامه شخص ثالث و معاینه فنی در تعطیلات نوروز توقیف می شوند.

خودروهای فاقد بیمه و معاینه فنی ایام نوروز توقیف می شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ سرهنگ علی اصغر مهری در همین رابطه افزود: به راهور استان ها و مسئولان ستاد راهور اعلام شده تا در این زمینه اطلاع رسانی کنند تا شهروندان قبل از سفرهای نوروزی نسبت به رفع موارد عنوان شده و جلوگیری از توقیف خودرو، اقدام کنند.
وی ادامه داد: تجارب سال گذشته حکایت از آن دارد که خودروی برخی رانندگان در مواقع سفر نوروزی به دلایل مختلفی از جمله داشتن دستورات قضایی، خلافی بالای یک میلیون تومان مستلزم توقیف یا نداشتن بیمه نامه شخص ثالث معتبر ضمن اعمال قانون به توقفگاه منتقل شده است. در برخی موارد نیز خودروها به دلیل رانندگی بدون گواهینامه مجاز و داشتن بالای 30 نمره منفی در گواهینامه که مستلزم ضبط است یا وجود احکام قضایی منبی بر محرومیت از رانندگی با اعمال قانون و ممانعت از رانندگی مواجه شده اند.
سرهنگ مهری افزود: برخی خودروها نیز صرفا به دلیل همراه نداشتن مدارک مجاز برای رانندگی یا نداشتن کارت معتبر معاینه فنی جریمه می شوند که همه این موارد باعث می شود برنامه سفر آنها به نوعی تحت شعاع قرار گیرد.
معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور به هموطنان توصیه کرد تا در فرصت باقیمانده تا پایان اسفند با مراجعه به مراجع ذی ربط نسبت به رفع دستورات توقیف صادره یا اخذ مدارک مجاز و معتبر بیمه نامه شخص ثالث و معاینه فنی معتبر اقدام کرده و هر گونه دغدغه خاطر در این زمینه را برطف کنند تا با خاطری آسوده به سفرهای نوروزی بروند.
سرهنگ مهری با تاکید بر اینکه هدف پلیس جریمه کردن نیست، گفت: این مسائل قبل از آغاز سال جدید اطلاع رسانی می شود تا هموطنان آگاه شوند و نسبت به رفع مسائل مطرح شده اقدام کنند در این زمینه پلیس نمی تواند به صرف اینکه رانندگان همراه خانواده به سفر رفته اند از تخلف آنها چشم پوشی کند چرا که خودرویی که دستور قضایی دارد، تردد آن تخلف است و پلیس نمی تواند قانون را زیر پا بگذارد یا خودرویی که بیمه نامه شخص ثالث ندارد و اجازه تردد ندارد چرا که اگر اتفاقی رخ دهد، بستگان راننده شاکی می شوند که چرا پلیس اجازه تردد به این خودرو را داده است.
وی تاکید کرد: مبلغ جریمه مندرج در پلاک های وسایل نقلیه با مراجعه در سایت 120 امکانپذیر است و رانندگان می توانند به صورت اختیاری و موردی برخی مبالغ را پرداخت کنند بر این اساس با پرداخت بخشی از این جریمه ها، افرادی که یک میلیون جریمه دارند، مبالغ جریمه آنها کاهش یافته و دستور توقیف لغو می شود اما برای پرداخت بیش از یک میلیون تومان باید به مراکز اجرائیات مراجعه کنند تا دستور توقیف خودروی آن ها حذف شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر