کد خبر: 60418
A

بعیدی نژاد: از هر 6 نفر در انگلیس فقط یک نفر به اخبار و تحلیل‌های BBC اعتماد دارد

'حمید بعیدی نژاد' سفیر ایران در انگلیس با انتشار پیام‌هایی در توییتر، اعتبار اخبار شبکه 'بی.بی.سی' را به دلیل دریافت بودجه دولتی به چالش کشید و عنوان کرد که از هر 6 نفر در انگلیس فقط یک نفر به اخبار و تحلیل‌های این شبکه اعتماد دارد.

بعیدی نژاد: از هر 6 نفر در انگلیس فقط یک نفر به اخبار و تحلیل‌های BBC  اعتماد دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ بعیدی نژاد روز پنجشنبه در اولین پیام توییتری خود نوشت: 'بی.بی.سی فارسی' نمی‌تواند یک شبکه خبری مستقل باشد، چون هزینه های آن از بودجه عمومی کشور تامین می شود، بنابر این فعالیت آن تحت نظارت دولت انگلیس است.
وی افزود: کمیته‌ای از مجلس بریتانیا نیز سه سال قبل از راه اندازی این شبکه، مؤکدا به شبکه بی.بی.سی توصیه کرده بود که برای ایجاد تغییرات سیاسی در ایران به ایجاد سرویس فارسی اقدام نماید.
'راب مکر' سفیر انگلیس در تهران در پاسخ به این توییت ادعا کرد: بی‌بی‌سی کاملاً به لحاظ سردبیری مستقل است. به همین خاطر است که در سطح جهان همواره به‌عنوان یکی از منابع خبری مورد اعتماد ارزیابی می‌شود. 
بعیدی نژاد سپس سندی را توییت کرد که در آن نوشته است: سرویس جهانی بی.بی.سی از طریق عوارض تلویزیون در انگلیس تأمین می‌شود، درعین ‌حال بودجه‌ای معادل 289 میلیون پوند از سوی دولت به این شبکه تخصیص داده ‌شده که ظرف مدت پنج سال تا سال 2020 پرداخت می‌شود.
سفیر ایران اضافه کرد: اما در خصوص اعتماد عمومی به این شبکه، بر اساس بررسی‌های رسانه‌ای در انگلیس، از هر 6 نفر در این کشور فقط یک نفر به اخبار و تحلیل‌های بی.بی.سی اعتماد دارد.
بعیدی نژاد پیشتر هم در انتقاد به برخی اخبار بی.بی.سی فارسی توییت هایی را منتشر و مراتب اعتراض خود را اعلام کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر