کد خبر: 60477
A

خطیب نماز جمعه تهران: بشار اسد روابط عمیق ایران و سوریه را با پول معاوضه نکرد

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه بشار اسد عزت و روابط عمیق راهبردی سوریه و ایران را با پول معاوضه نکرد،گفت: این سفر تحولی در انسجام و هماهنگی جبهه مقاومت و ایستادگی آن در برابر ائتلاف آمریکا و کشورهای وابسته آن محسوب می شود.

خطیب نماز جمعه تهران: بشار اسد روابط عمیق ایران و سوریه را با پول معاوضه نکرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به سفر «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه به تهران گفت: از هشت سال قبل این نخستین بار است که بشار اسد به کشوری جز روسیه سفر می‌کند. مخالفان بشار ادعا می کردند او عملا در دمشق محاصره شده است. آسمان سوریه هنوز محل جولان شهر جنگنده های آمریکایی و کشورهای غربی است و با اشراف اطلاعاتی و ماهواره های جاسوسی اوضاع را رصد می کنند. در این شرایط بشار اسد به تهران سفر می‌کند و به سلامت به کشورش بر می‌گردد این یعنی پیام ثبات و امنیت.

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: این سفر نشان از روابط عمیق دو کشور و قدرشناسی سوریه از حمایت‌های ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی است. به طوری که بشار اسد هدف سفر خود را تشکر از ایران و تبریک حضوری چهلمین سالگردپیروزی انقلاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین گفت: این سفر پیام روشنی به اسرائیل و هم پیمانان آمریکا داشت که ایران در سوریه حضور خواهد داشت که تطمیع و تهدید و فشارهای همه‌جانبه بر این تصمیم تاثیری ندارد.

وی در ادامه به پیشنهادات کشورهای عربی به بشار اسد اشاره کرد و گفت: کشورهای عربی پیشنهادات بسیار فریبنده ای به وی داشتند تا از ایران فاصله بگیرد؛ پیشنهاد 200 میلیارد دلاری و تضمین ادامه حکومت بشار و خاندانش اما بشار استقلال کشور و عزت مردم و روابط عمیق و راهبردی دو کشور را با پول معاوضه نکرد و تسلیم تهدید ها هم نشد و برای همین این چنین مورد استقبال مقام معظم رهبری قرار گرفت.

موحدی کرمانی با اشاره به درخواست رئیس جمهوری سوریه برای تقویت روابط در حوزه‌های اقتصادی فرهنگی و ارتباط علما و اندیشمندان دو کشور یادآورشد: این سفر تحولی در انسجام و هماهنگی جبهه مقاومت و ایستادگی آن در برابر ائتلاف آمریکا و کشورهای وابسته آن محسوب می شود.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اسلامی گفت: گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری مطرح کردند بسیار مهم است و باید با راهکارهای عملی، زمینه‌های تحقق آن را فراهم کنیم.

وی افزود: صدا و سیمای جمهوری اسلامی با ایجاد نشست های تخصصی ابعاد این بیانیه ارزشمند را روشن و تبیین کند و دستگاه‌های فرهنگی، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی نسبت برای تبیین و توفیق در گفتمان سازی آن اقدام کنند.

خطیب نماز جمعه تهران از نخبگان و فرهیختگان هم خواست زمینه های عینیت بخشی بیانیه گام دوم را در عرصه‌های مختلف کشور فراهم کنند.

وی افزود: باید مبنای برنامه و بودجه ریزی سالانه بر مبنای توصیه های هفتگانه رهبری یعنی علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت، و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و موضوع سبک زندگی قرار گیرد.

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم و راهبردی بیانیه گام دوم، زمینه سازی برای تحقق جامعه اسلامی است که شکل حقیقی آن در زمان ظهور حضرت بقیه الله العظم محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با ترسیم نقش مهم و محوری مردم و تشکیل جمهوری اسلامی گام اول را به خوبی برداشته است افزود: برای ساخت جامعه اسلامی و رسیدن به تمدن اسلامی باید با بازبینی نظامات موجود در عرصه های مختلف کشور از جمله نظام آموزشی، نظام بودجه‌ریزی، نظام اداری و نظام اقتصادی، نظاماتی را متناسب با فرهنگ و آموزه های دینی و مکتب حیات‌بخش اسلام تنظیم کند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: دشمن که اهمیت این موضوع را به خوبی می‌داند سعی می‌کند با ارائه نسخه های غربی، مدل مدیریت کشور را به سمتی ببرد که در نهایت منجر به تحقق اهداف آنها و تسلط بر کشور شود.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگر از سخنان خود اصلاح وضع معیشتی مردم و عزم جهادی مبارزه با گرانی لجام گسیخته سرسام آور را یکی از ضروریات امروز کشور عنوان کرد و گفت: باید هزینه های جاری کاهش یابد و به منظور تقویت بنیه اقتصاد کشور املاک و اموال مازاد دولت و دستگاه های اجرایی به فروش برسد. برخی از واگذاری ها و خصوصی سازی ها مساله‌دار و شائبه برانگیز است.

** تمرکز بر اینترنت بومی و ایرانی

وی در ادامه سخنان خود به مساله فضای مجازی اشاره کرد و اظهارداشت: آگاهان دلسوز نگرانند که در فضای مجازی به اساس دین و اخلاق و انقلاب خدشه وارد می شود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه همه امورات از قبیل بانک، صنعت و کشاورزی بر روی فضای مجازی متمرکز شده است، گفت: طبق سند چشم‌انداز و برنامه توسعه و نیز تاکید رهبر معظم انقلاب توسعه زیرساخت اینترنت از تکالیف وزارت ارتباطات است؛ بنابر این امروز ارتقای سطح دانش و بهره مندی صحیح از این فضا از ضروریات است و اغراض و حواشی سیاسی نباید وارد مقوله اقدامات وزارت ارتباطات شود.

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: برای حفظ ارزش ها و اصول اسلامی و انقلابی باید روی اینترنت بومی و ایرانی تمرکز کرد. همان کاری که چینی ها کردند ما هم می توانیم.

وی یادآورشد: 80 درصد اقتصاد تکنولوژی و اطلاعات کره زمین در فضای مجازی در اختیار دولت و شرکت‌های آمریکایی است؛ آیا آن مقدار که آمریکایی‌ها در این زمینه وقت و سرمایه گذاری می‌کنند،ما سرمایه گذاری کرده ایم؟

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: دولت همانگونه که موظف است در همه زمینه‌ها توسعه تکنولوژی ایجاد کند، در پیام رسان ها هم باید این کار را بکند و لازم است قانون برخورد با استفاده کنندگان از فیلترشکن تدوین، تصویب و اجرا شود.

ایت الله موحدی کرمانی با طرح این سوال که چقدر دیگر باید به ارزش ها قرآن و ائمه معصومین و مسائل اخلاقی در فضای مجازی هجمه و حمله شود تا ما در سیاست هایمان تجدید نظر کنیم،گفت: اگر بنیه کشور در مسائل فرهنگی مثل بنیه نظامی و دفاعی تقویت نشود، دشمن از ابزار فضای مجازی جوانان ما را منحرف می کند و نشانه های آن آشکار شده است.

وی تصریح کرد: لازم است تلاش مضاعفی برای ایمن سازی فضای اینترنت از حملات سایبری بویژه در فضای حساس مثل سیستم بانکی، نفتی و زیرساخت های حساس انجام شود.

آیت الله موحدی کرمانی بر لزوم مدیریت و کنترل فضای مجازی از سوی نظام و بهره‌مندی صحیح در چهارچوب اهداف اسلام و انقلاب تاکید کرد و گفت: باید مطابق سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات حرکت کرد.

وی با طرح این سوال که چرا بومی سازی فضای مجازی اجرایی نشده است، افزود: ادامه فعالیت پیام رسان تلگرام با این وضعیت که موجب سلطه اجانب و تضعیف اعتقادات می شود، طبق صریح قرآن «حرام بَیّن» است.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت: فضای مجازی لجام‌گسیخته، گسست نسلی را به دنبال دارد؛ چرا در فضای مجازی قهرمان سازی و قهرمان پروری کاذب صورت می‌گیرد.

وی اخلال در وحدت ملی و ایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه، دسترسی بیگانگان به اطلاعات مردم و کشور و حریم خصوصی اشخاص و انتشار، توزیع و تجارت انواع محتوای مستهجن و خلاف جامعه، اهانت به مقدسات و ارزش‌های اسلامی و تبلیغ فرقه های مختلف گمراه کننده و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی را از خطرات تلگرام عنوان کرد.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: امیدوارم مسئولان مربوطه از خواب بیدار شوند راه صحیح قرآن را بپیمایند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر