کد خبر: 60510
A

فلاحت پیشه: در جلسه امروز مجمع خیلی وارد بحث محتوایی پالرمو نشدیم

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آخرین وضعیت بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام تشریح کرد.

فلاحت پیشه: در جلسه امروز مجمع خیلی وارد بحث محتوایی پالرمو نشدیم

 

به گزارش دیده بان ایران؛ حشمت الله فلاحت پیشه  در خصوص آخرین وضعیت بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: امروز مسئله تازه ای مطرح شد مبنی بر وجود ارتباط بین پالرمو و cft و همچنین ارتباط این دو با FATF لذا مقرر شد موضوع cft هم به بحث گذاشته و تصمیم گیری در مورد پالرمو به آینده موکول شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس پیشنهاد فوق مطرح و سپس موافقان و مخالفان و همچنین نمایندگان دولت و مجلس نیز نظراتشان را ارائه کردند و عملا بررسی این امر منجر به آینده شد.

وی در خصوص نظر نماینده قوه مقننه برای تعویق در رای گیری برای پالرمو، ادامه داد: طبق روال آیین نامه ای مجمع ابتدا پیشنهادات مطرح و سپس چهار موافق و چهار مخالف صحبت می کنند و سپس نظرات نمایندگان مجلس و دولت مطرح می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: شخصا به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی مطرح کردم درخواستی برای تعویق رای گیری در مورد پالرمو وجود ندارد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: البته چون این درخواست در اختیار قوه مقننه است ملکشاهی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در تماس تلفنی با دکتر لاریجانی موضوع را مطرح و سپس اعلام کرد درخواست تعویق رای گیری را نمی توانیم بدون رای گیری از مجلس بخواهیم لذا درخواست ندادند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: در این بین به عنوان نماینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مواردی را مطرح و بیان کردم که با تعویق در رای گیری و بررسی همزمان دو موضوع موافق هستم.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید یادآور شد رییس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی عنوان کرد اگر موضوع تعویق در رای گیری با بررسی همزمان دو لایحه با هم صورت بگیرد مجلس با این درخواست مخالفتی ندارد.

وی در خصوص نظرات اعضای مجمع نسبت به پالرمو، ادامه داد: خیلی وارد بحث محتوایی پالرمو نشدیم و بیشتر بحث در خصوص پیشنهاد مذکور بود. در واقع موافقین معتقد بودند ارتباط فنی و سیاسی بین پالرمو و cft و البته هر دو با FATF وجود دارد و مخالفان اعتقاد به رای گیری داشتند که در نهایت موضوع منجر به بحث و بررسی بیشتر شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر موقع مجمع جلسه بگذارد موضوع یاد شده در دستورکار خواهد بود، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم اگر پالرمو در مجمع رای گیری شود هنوز رای ندارد.

به گزارشخبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان جلسه امروز درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو به نتیجه نرسیدند.

گفتنی است، حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این جلسه پالرمو به تعیین تکلیف نهایی نرسید و نیازی به بررسی بیشتر دارد لذا به بررسی در جلسات آتی موکول شد./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر