کد خبر: 60513
A
نماینده مجلس":

تنبیه بدنی دانش‌آموزان ممنوع است

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بابیان‌اینکه تنبیه بدنی دانش‌آموزان ممنوع است تاکیدکرد که اگر معلمان از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان انتخاب شوند اعمال خشونت نسبت به دانش‌آموزان مشاهده نخواهد شد.

تنبیه بدنی دانش‌آموزان ممنوع است

 

به گزارش دیده بان ایران؛ قاسم احمدی لاشکی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر تنبیه بدنی شدید دانش‌آموزان توسط معلمان برغم اینکه بطحایی تاکید کرده بود تنبیه بدنی دانش‌آموزان خط قرمز آموزش و پرورش است، گفت: قطعا تنبیه بدنی دانش‌آموزان ممنوع است و طبق روال قانونی با متخلفان هم برخورد می‌شود، اما گاهی این موضوع بسیار بزرگ جلوه داده شده که در پی آن جایگاه علم و مقام شامخ معلمان تنزل پیدا می‌کند.

یک میلیون نفر معلم و فرهنگی در کشور وجود دارند

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یک میلیون نفر معلم و فرهنگی در کشور وجود دارند که ممکن است از بین این جمعیت پنج نفر مرتکب این نوع تخلف شده باشند، بنابراین نباید ما برای نمایش تخلف تعدادی انگشت‌شمار از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، آبروی نهصد و نود هزار و اندی نفر را خدشه‌دار کنیم.

حراست اداره آموزش و پرورش مناطق مسئول رسیدگی به تخلفات معلمان هستند

وی تصریح کرد: اگر معلمی حتی یک سیلی که نباید را به دانش‌آموزی زده باشد، در این شرایط دستگاه ناظری وجود دارد که در صورت وصول شکایت با متخلف برخورد می‌کند و روند هم به این صورت است که مدیر مدرسه شکایت والدین را به حراست اداره آموزش و پرورش منطقه منعکس می‌کند و در پی آن طبق قانون با متخلف برخورد خواهد شد.

احمدی لاشکی یادآور شد: همین امسال خبری منتشر شد مبنی بر اینکه معلمی توسط اولیای دانش‌آموز مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، اما کسی به این موضوع اعتراض نکرد که وقتی معلمی را کتک بزنید به این معنا است که ریشه نظام را بزنید.

این نماینده در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که تاکید می‌کنیم معلمان باید از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان انتخاب شوند، این است که آنها برای کنترل کردن رفتار خود آموزش‌های لازم را دیده‌اند و این یکی از اشکالات حوزه آموزش کشور است که بسیاری از معلمان فعال در آموزش و پرورش در این دانشگاه تحصیل نکرده‌اند و شاید به همین دلیل شیوه صحیح برخورد با دانش‌آموزان را بلد نیستند.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون باید با معلمانی که اقدام به اعمال خشونت نسبت به دانش‌آموزان کرده‌اند، برخورد شده و به شکایات رسیدگی شود و نیازی هم نیست که این قبیل موضوعات از طریق رسانه‌ها یا فضای مجازی بزرگ جلوه داده شود./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر