کد خبر: 60525
A

عوامل افزایش مصرف مواد مخدر بین دانش‌آموزان چیست؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عوامل متعددی همچون تغییر سبک زندگی، نظام آموزشی استرس‌آفرین، افسردگی و زندگی آپارتمانی را در افزایش مصرف مواد مخدر بین دانش‌آموزان موثر دانست.

عوامل افزایش مصرف مواد مخدر بین دانش‌آموزان چیست؟

 

به گزارش دیده بان ایران؛ سید حمایت میرزادهدرباره افزایش مصرف مواد مخدر بین دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: افزایش تنوع مواد مخدر در جامعه و افزایش امکان دسترسی افراد به این مواد از جمله دلایل این موضوع به شمار می‌رود؛ به عبارت دیگر بستر تهیه مواد مخدر در جامعه بیشتر فراهم شده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین باید پذیرفت مسائلی همچون افسردگی، نگرانی از آینده، ناامیدی، بیکاری و غیره دست به دست هم داده تا افزایش اعتیاد در دانش آموزان را شاهد باشیم.

کاهش رابطه والدین و بچه‌ها به دلیل اشتغال پدر و مادر

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زمانی که تفریحات و فوق برنامه‌های دانش‌آموز تعطیل می‌شود و او شب و روز باید به کنکور فکر کند، طبیعی است که افسرده می‌شود و در اثر دوست ناباب سراغ قرص‌های روانگردان و مواد مخدر می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به کاهش رابطه والدین و بچه‌ها به دلیل اشتغال پدر و مادر توضیح داد: اگر می‌گوییم مصرف مواد مخدر بین دانش‌آموزان و دانشجویان افزایش پیدا کرده صدهاعامل دارد؛ در حال حاضر شرایط آلوده شدن نوجوانان و جوانان به مواد مخدر نسبت به گذشته روز به روز بیشتر شده و دلیل آن هم به علت کم کاری یک سازمان نیست بلکه عوامل متعددی در آن دخیل هستند.

امکانات کشف موارد اعتیار به مواد مخدر افزایش پیدا کرده است

میرزاده تاکید کرد: کاهش نقش والدین در تربیت، نظام آموزشی استرس‌آفرین، تنهایی بچه‌ها، زندگی آپارتمانی و تغییر سبک زندگی شرایط را به گونه‌ای فراهم کرده که تنها پناه بچه ماده مخدر باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه گفت: البته اینکه گاهی به افزایش مواد مخدر در میان دانش‌آموزان اشاره می‌شود به دلیل افزایش امکانات کشف موارد است؛ امکانات امروزی و ثبت کوچکترین اتفاقات باعث این تصور می‌شود که میزان آن افزایش پیدا کرده ولی با این حال در دسترس قرار گرفتن آسان، جاذبه و تنوع مواد مخدر باعث این نگرانی جدی شده که خطر بیخ گوش بچه‌های ماست./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر