کد خبر: 60636
A

دادگاه حسین هدایتی آغاز شد/ مدیرخراسانی: هدایتی پولشویی نکرده است

وکیل مدافع حسین هدایتی در رابطه با اتهام پولشویی مطرح شده در مورد موکلش، گفت: در این پرونده اساسا پول از بانک خارج شده و نمی‌تواند مصداق پولشویی باشد.

دادگاه حسین هدایتی آغاز شد/ مدیرخراسانی: هدایتی پولشویی نکرده است

به گزارش دیده بان ایران، دومین جلسه دادگاه حسین هدایتی آغاز شد. قرار است حسین هدایتی از خودش در برابر اتهامات وارده دفاع کند؛ ریاست دادگاه به عهده قاضی مسعودی مقام است.

قاضی در ابتدای جلسه با دعوت از وکیل حسین هدایتی دولابی، کیفرخواست را به موکل او قرائت کرد..

مدیرخراسانی وکیل حسین هدایتی اظهارداشت: پولشویی به میزان 586 میلیارد فرمودید که منشا پولشویی گفتید باید مال حرام باشد، بانک ها منشا پول هستند و اصل پول از بانک خارج شده است مگر اینکه بگوییم پول‌های در بانک حرام است.

وی افزود: در صورتی که اساسا پولی که از بانک خارج شده است را نمی‌توان پولشویی حساب کرد چون منشا آن پول حرام نیست.

رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی

قاضی گفت: ما فقط به اخلال در نظام اقتصادی رسیدگی می‌کنیم و در رابطه پولشویی اینکه عایدات پولشویی برای صرف در موارد غیرقانونی صرف شود.

نماینده دادستان در پاسخ به اظهارات موکل حسین هدایتی اظهارداشت: یک جمع بندی کلی از جلسه گذشته توضیح می‌دهم. آقای هدایتی در پوشش 8 شرکت تسهیلات و ضمانتنامه اخذ کردند. آقای هدایتی در جلسه قبل عنوان کردند که کلیه موارد روند اخذ مصصوبه و وثیقه گذاری مربوط به آقای موسوی نژاد است که این درست نیست.

وی افزود: از 8 شرکتی که وجود دارد 5 شرکت با همکاری آقای موسوی نژاد تسهیلات انجام گرفته که در این 5 فقره شرکت نقش آقای موسوی نژاد محرز است. اما در 3 شرکت دیگر چه آقای هدایتی؟ شما در این 3 شرکت دخیل بودید یا خیر؟ کلیه تسهیلاتی که دریافت کردند آقای موسوی نژاد از 3 منبع آقای هدایتی، روابط آقای هدایتی و ضیایی و تبانی آقای هدایتی با شرکت سویل سازه است.

نماینده دادستان گفت: بانک سرمایه در شرایط بوده که نمی‌توانسته تسهیلات زیادی دهد چون بانک مرکزی برخورد می‌کرد. اینها می‌گفتند که ما یک منبعی را در داخل بانک بیاوریم و نقدینگی بانک بالا برود که بانک مرکزی دیگر اذیت نکند. با چندین گروه رایزنی می‌کنند که منابع بیاورند، یکی آقای شریعتی، دیگری آقای جواهری، دیگری آقای تقوایی، دیگری آقای شرافتی پولی می‌آورند که در بانک سپرده با سود باز می‌کنند.

ماجرای توافق‌های ویلایی!

وی ادامه دارد: آقای موسوی نژاد با مذاکراتی که با بخشایش و کاظمی داشتند حتی مواردی که در داخل ویلاها انجام می‌شد صحبت می‌کنند و میگویند ما منبع می‌آوریم و شما وام بدهید. یک تفاهم نامه ای می‌نویسند که آقای بخشایش اول آن را امضضا می‌کند و می‌گوید از بانک ثامن پول می‌آوریم و شما وام بدهیم. بعداً آقای موسوی نژاد کنار می‌کشند و آقای شریعتی به جای ایشان می‌آید و بنا می‌شود 300 میلیارد تومان در بانک وارد کنند به مدت 5 سال.

نماینده دادستان گفت: اولاً با اینکه مقرر بود 5 سال پول در بانک باشد اینها 2 ماهه پول و تسهیلات را گرفتند و 2 ماهه زیر پای تسهیلات خالی شده حتی در مصوبات آمده که سررسید تسهیلاتی که گروه هدایتی می‌گیرند باید یک ماه زودتر از سررسید تسهیلات باشد اما چه اتفاقی افتاده، 1 ماهه، 2 ماهه این تسهیلات را گرفتند.

وی افزود: اینها یک طور دور زدن بانک مرکزی انجام می‌دادند که در این موارد 21 میلیارد تومان حق دلالی کشف کردیم خودشان گفتند 56 میلیارد، اگر بیشتر است توضیح دهند تا ما وصول کنییم. آققای شریعتی نیز که تفاهمنامه را با بانک امضا کردند پوششی و صوری بوده است.

سیامک مدیرخراسانی در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و 10 متهم دیگر مرتبط با این پرونده، اظهار کرد: منشا پولشویی باید مال حرام باشد  ولی در این پرونده اساسا پول از بانک خارج شده و نمی تواند مصداق پولشویی باشد.

در ادامه قهرمانی نماینده دادستان گفت: ،قای هدایتی در جلسه قبل گفت که کلیه موارد مربوط به موسوی نژاد است و ایشان از پول تسهیلات استفاده کرده که درست نیست و از ۸ شرکت ۵ شرکت با مشارکت موسوی نژاد بوده است. آقای هدایتی در مورد سه شرکت دیگر چه میفرمایید؟  

وی افزود: در مورد ۵ شرکتی که آقای موسوی نژاد به همراه آقای هدایتی نقش داشته است صحبت می‌کنم. بانک سرمایه در شرایطی بوده که نمی‌توانسته تسهیلات زیادی بدهد و متهمان فکری می‌کنند تا بانک مرکزی را دور بزنند. آنها می‌گویند منابعی در داخل بانک بیاوریم تا نقدینگی بانک بالابرود و در این راستا با چندین گروه مذاکره می‌کنند. اول تفاهم نامه‌ای صورت می‌گیرد و در این زمینه آقای موسوی نژاد با تفاهمات صورت گرفته با آقایان کاظمی و بخشایش، تفاهم‌نامه می‌نویسند. یک طرف این تفاهم نامه آقای شریعتی بوده است و بنا بوده به مدت ۵ سال به بانک‌ کمک‌ کنند و بانک هم به آنها تسهیلات بدهد و با اینکه قرار بوده تفاهم نامه ۵ ساله باشد ولی گاهی پول‌ها دو ماهه از بانک خارج می‌شد.


قهرمانی افزود: ما تا  ۲۱ میلیارد تومان حق دلالی کشف کردیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر