کد خبر: 60651
A
شهردارپایتخت:

700مورد واگذاری املاک شهرداری تهران برخلاف بند 6 بوده است

شهردار پایتخت در پاسخ به سیدمحمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران گفت: 2 هزار و 10 مورد از املاک واگذاری شده با کاربری های مختلف در راستای بند 6 ماده 55 قانون شهرداری ها مورد بررسی قرار گرفته که تاکنون 700 مورد از آن مغایر با این بند بوده است.

700مورد واگذاری املاک شهرداری تهران برخلاف بند 6 بوده است

به گزارش دیده بان ایران به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، پیروز حناچی در ارتباط با تذکر میر لوحی پیرامون 'انتشار فهرست املاک شهرداری که در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته است (از سال 1390) و نحوه واگذاری آن در راستای اجرای بند 6 ماده 55 قانون شهردارها ' افزود: در راستای مصوبه ' واگذاری حق بهره برداری املاک، اراضی و اموال غیر منقول شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات غیر دولتی' کمیته ای تحت عنوان ساماندهی املاک شهرداری تهران در سازمان املاک و مستغلات با کاربری های مسکونی ، تجاری، اداری، فرهنگی، ورزشی، مذهبی، خیریه ها ، درمانی، نظامی و ... شناسایی و احصا گردیده است.
وی ادامه داد: از این میان 700 مورد شناسایی شده که اختلاف و انحراف فاحشی با موضوعیت املاک مشمول بند 6 ماده 55 داشته است که دویست مورد آن مسکونی می باشد و با هماهنگی های به عمل آمده با مراجع ذیصلاح قضایی و انتظامی اقدامات عاجل و موثر در جهت تخلیه آن صورت پذیرفته است که هم اکنون شاهد نتایج مثبت آن هستیم.
حناچی خاطر نشان ساخت: در خصوص 500 مورد دیگر اقدامات مقدماتی و اولیه در جهت استرداد آن در دست اجرا می باشد.
شهردار تهران افزود: در مورد واگذاری 1300 مورد باقیمانده مراتب در دست بررسی و استعلام از مبادی ذیربط است که متعاقبا نتایج و عملکرد آن اعلام می گردد. ضمنا سازمان املاک و مستغلات ثبت اطلاعات مربوط به املاک موضوع بند 6 ماده 55 قانون شهرداری از باب نوع کاربری ، پلاک ثبتی، نوع مالکیت، متراژ و منطقه و نوع ملک در سامانه جامع املاک در دستور کار خود قرار داده است.
شایان ذکر است در بند 6 ماده 55 قانون شهرداری ها آمده است: (اصلاحی27/11/1345) اجرای تبصره یک ماده 8 قانون تعلیمات اجباری وتأسیس مؤسسات فرهنگی و بهداشتی و تعاونی مانند بنگاه حمایت مادران و نوانخانه و پرورشگاه و درمانگاه و بیمارستان و شیرخوارگاه و تیمارستان و کتابخانه و کلاسهای مبارزه با بی سوادی و کودکستان و باغ کودکان و امثال آن در حدود اعتبارات‌مصوب‌وهمچنین کمک به این قبیل مؤسسات و مساعدت مالی به انجمن تربیت بدنی و پیش آهنگی و کمک به انجمن های خانه ومدرسه و اردوی کار.
شهرداری در این قبیل موارد و همچنین در مورد موزه ها و خانه های فرهنگی و زندان با تصویب انجمن شهر از اراضی و ابنیه متعلق بخود با حفظ مالکیت به رایگان و یا با شرایط معین بمنظور ساختمان و استفاده به اختیار مؤسسات مربوط خواهد گذاشت. تبصره1-(الحاقی 27/11/1345)تبصره‌ماده5 قانون‌نظارت ‌درمصرف سهمیه فرهنگ از درآمد شهرداریها مصوب28/3/34 به قوت خود باقی است.
تبصره2- (الحاقی27/11/1345) تبصره 59 قانون بودجه سال1339کل کشور به قوت خود باقی است./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر