کد خبر: 60656
A

قاسمی: مرتبط کردن استعفای ظریف به جناح بازی های رایج اشتباه است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مرتبط کردن استعفای دکتر ظریف وزیر امور خارجه به جناح بازی های رایج و بیان اینکه منشا آن اختلاف نظر با رئیس جمهور محترم بوده ، اشتباه است.

قاسمی: مرتبط کردن استعفای ظریف به جناح بازی های رایج اشتباه است

به گزارش دیده بان ایران، بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران درباره استعفای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و گمانه زنی در خصوص اختلاف نظر با روحانی اظهار داشت: در این خصوص توضیحات لازم داده شده است.
وی افزود: این استعفا موضوعی شخصی یا بر اثر اختلاف نظر با آقای روحانی نبود بلکه همانطور که گفته شد تلاشی برای ارتقای جایگاه وزارت امور خارجه بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: آقای ظریف اعتقاد دارند وزارت امور خارجه باید بتواند وظایف ذاتی خود را انجام دهد، ایشان بر این باور هستند که برای برخورداری از سیاست خارجی توانمندی که بتواند از جایگاه واقعی جمهوری اسلامی ایران دفاع کند باید وزارت امور خارجه جایگاه حقیقی خودش را پیدا کند.
وی اضافه کرد: بنابراین مرتبط کردن این استعفا به جناح بازی های رایج و بیان اینکه منشا آن اختلاف نظری با رئیس جمهور محترم وجود داشت، موضوع اشتباهی است.
قاسمی درباره سفر اخیر بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان و اینکه آیا این کشور تعهدات خود را به ایران انجام خواهد داد یا خیر؟ گفت: روابط ما با پاکستان دیرینه است و به‌عنوان دو کشور همسایه حسن همجواری را در روابط خود لحاظ می کنیم. 
وی با بیان این که اختلافات پیش آمده خواست حاکمیت آن کشور نیست، تصریح کرد: اگر چه ما از آنها خواستیم با جدیت بیشتری بحث تامین امنیت مرزهای دو کشور را پیگیری کنند و تماس های دائمی در این راستا میان ایران و پاکستان وجود دارد. 
سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اختلافات میان هند و پاکستان و موضع ایران در قبال آن تاکید کرد: افزایش تنش میان هند و پاکستان را از ابتدا مذموم دانسته و با توجه به تحولات منطقه ای و بین المللی آن را به مصلحت هیچ کدام از دو کشور نمی دانیم و از آنها خواستیم از طریق راه های مسالمت آمیز اختلافات خود را حل کنند. 
وی تصریح کرد: ایران از هر کمکی در راستای ایجاد صلح و دوستی میان دو کشور هند و پاکستان در صورت نیاز آنها امتناع نخواهد کرد.
خبر در حال تکمیل است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر