کد خبر: 60737
A

تعداد احزاب کشور از نصف هم کمتر شد (+لیست)

"سید سلمان سامانی" سخنگوی وزارت کشور در صفحه اینستاگرام خود فهرست احزاب انطباق داده شده با قانون جدید احزاب و تشکل‌های سیاسی کشور را منتشر کرد.ازمیان حدود 250 حزب رسمی کشور تنها 98 حزب ملی واز استانی توانسته‌اند فرایند انطباق خود با قانون جدید را تکمیل کنند.

تعداد احزاب کشور از نصف هم کمتر شد (+لیست)

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران در این فهرست نام98 حزب و تشکل سیاسی دیده می‌شود که از نظر وزارت کشور، این احزاب رسمی می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند. بنابراین لیست، از منظر وزارت کشور و قانون رسمی کشور، هم‌اکنون در ایران 98 حزب  و تشکل سیاسی قانونی دارای مجوز فعالیت، وجود دارد.

این احزاب در 2 سال گذشته و در مدت قانونی تعیین شده از سوی وزارت کشور اقدام به تشکیل کنگره سراسری فوق‌العاده برای انطباق اساسنامه و مرامنامه خود با قانون جدید، نموده‌اند.

از میان حدود 250 حزب و تشکل سیاسی رسمی کشور تنها 98 حزب ملی و استانی توانسته‌اند فرایند انطباق خود با قانون جدید را تکمیل کنند و از این پس فعالیت نزدیک به150 حزب دیگر که نتوانسته‌اند این انطابق را انجام دهند، از نظر وزارت کشور رسمیت نخواهند داشت.

گفتنی است وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی مدت قانونی انطباق را چند ماه نیز تمدید کردند تا احزاب و تشکل های بیشتری بتوانند خود را با قانون جدید انطباق دهند، اما بر اساس شنیده ‌های خبرنگار عصرایران، بسیاری از احزاب بنا به دلایل مختلف قادر به برگزاری کنگره سراسری فوق‌العاده نشدند و برخی از آنها نیز که کنگره برگزار کرده‌اند، نتوانسته‌اند شروط قانونی جدید را از جمله گردهمایی 300 نفری در کنگره سراسری – برای احزاب ملی- را برآورده کنند و کنگره آنها مورد تایید ناظر وزارت کشور قرار نگرفته است.

لیست منتشر شده از سوی سخنگوی وزارت کشور

تعداد احزاب کشور از نصف هم کمتر شد (+لیست)

 

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر