کد خبر: 60766
A

مادورو: هیچ کس نمی تواند صلح در ونزوئلا را از بین ببرد

رئیس جمهوری ونزوئلا تاکید کرد: هیچ کس یا چیزی نمی تواند صلح در ونزوئلا را از بین ببرد و ما مخالفان را شکست خواهیم داد.

مادورو: هیچ کس نمی تواند صلح در ونزوئلا را از بین ببرد

به گزارش دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، 'نیکلاس مادورو' روز گذشته در اولین سخنرانی عمومی اش از زمان بازگشت خوان گوایدو رهبر مخالفان به ونزوئلا و طی مراسم ششمین سالگرد درگذشت 'هوگو چاوز' رئیس جمهوری فقید ونزوئلا خاطر نشان کرد: پیش تر به ارتش اعلام کردم که هیچ کس یا چیزی نمی تواند صلح در ونزوئلا را از بین ببرد.
وی افزود: ما با قوی ترین امپریالیسم 200 سال اخیر روبرو هستیم. کشور و ملت ما با تجاوزات اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک و همچنین خرابکاری و تلاش ها برای مختل کردن زندگی عادی در این کشور مواجه بوده است.
مادورو همچنین تاکید کرد که در نهایت بر 'اقلیتی دیوانه' که مصمم به بی ثبات کردن ونزوئلا بوده ، غلبه خواهد کرد. رئیس جمهوری ونزوئلا از حامیانش خواست در تاریخ 9 مارس( 18 اسفند) تظاهرات ضد امپریالیستی برگزار کنند.
این در حالی است که گفته شده مخالفان دولت کاراکاس نیز قرار است در روز شنبه تظاهرات ضد دولتی برگزار کنند.
به گزارش ایرنا، گوایدو از سه شنبه گذشته که برای شرکت در نشست گروه لیما به کلمبیا رفته بود، به چندین کشور آمریکای لاتین سفر کرد تا حمایت آن ها را برای انتقال قدرت در ونزوئلا جلب کند.
گوایدو که در کلمبیا هماهنگی برای ورود کمک های آمریکا به ونزوئلا را نیز انجام می داد، پس از آن به برزیل، آرژانتین، پاراگوئه و اکوادور رفت و با مقام های این کشورها دیدار کرد.
گوایدو پس از مراسم تحلیف مادورو برای دوره دوم ریاست جمهوری اش، خود را رئیس دولت موقت در این کشور خوانده و خواستار حمایت بین المللی از خود و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و برخی از کشورهای آمریکای جنوبی هم در این اقدام از واشنگتن تبعیت کردند.
مادورو پس از خروج گوایدو از ونزوئلا هشدار داد که احتمال دارد وی به دلیل نقض قانون با محاکمه مواجه شود./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر