کد خبر: 60772
A
رئیس‌جمهور در گیلان:

دولت از شرایط جنگ روانی و اقتصادی نمی‌هراسد

رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت نه از شرایط جنگ اقتصادی و روانی نمی‌هراسد چون ملت را یکپارچه کنار خود دارد.

دولت از شرایط جنگ روانی و اقتصادی نمی‌هراسد

به گزارش دیده بان ایران، حسن روحانی در جریان سفر به استان گیلان در سخنرانی خود در جمع مردم این استان گفت: بسیار خوشحالم که در آستانه ماه پربرکت رجب و در آستانه سال جدید در هفته‌های آینده میهمان مردم قدرشناس قهرمان و مرزدار مردم گیلان فخر ایران عزیز هستم.

وی افزود: ما در شرایط حساس و مهمی قرار گرفتیم ملت بزرگ ایران از آغاز امسال یعنی سال ۹۸ تا پایانش در یک آزمایش بزرگ و عظیم تاریخی پیروزی‌های تاریخی بزرگی را به دست آورد. دشمنان ما می‌خواستند امسال را سال شکست ایران و پیروزی خود قرار دهند اما ملت بزرگ ما در تمام مراحل سخت امسال برابر فشار دشمنان این سرزمین ایستادگی کردند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: از اردیبهشت امسال که فریاد تحریم آمریکا شروع شد تا مرداد امسال که اولین مرحله تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند تا آبان که تحریم مرحله بعد را اجرا کردند، در تمام مراحل مردم ایستادگی و رشادت خود را برابر دشمنان ایران نشان دادند. از لحاظ آمار اقتصادی سخت‌ترین ماه‌های امسال شهریور و مهر بود از لحاظ تورم ماهانه تا حدی هم در بهمن مشکل داشتیم بهترین ماه‌هایی که مردم مقاومت خود را نشان دادند، آذرماه و دی ماه بود اما ۲۲ بهمن روز شهامت ملت ایران و ایستادگی بزرگ ملت برابر دشمنان سرسخت این سرزمین بود.

وی یادآور شد: مردم در طول امسال علیرغم سختی‌ها ایستادگی خود را برابر انواع توطئه دشمنان نشان دادند دشمن به آرزوی خود نرسیده و نخواهد رسید گرچه مشکلاتی را پیش پای مردم ایجاد کرده است اولین کار دشمن این بود که تحریک‌هایی را انجام داد تا بار عدم تعهد آنها نسبت به پیمانی که برابر سازمان ملل و ملت ما داشتند گردن ما بیندازند ما را تحریک کردند تا اولین نقض‌کننده تعهدات باشیم.

روحانی ادامه داد: تلاش کردند در این تحریم دنیا را همراه خود کنند تا دیگر کشورها با آنها همراه شوند و در این مرحله هم ناموفق بودند هیچ از قدرت‌های جهانی حتی متحدان اروپایی آمریکا برابر نقشه کاخ سفید سر فرود نیاوردند و مجبور شد به تنهایی از پیمان بین‌المللی خارج شود این پیمان تنها آمریکا با ایران نبود بلکه پیمان ۷ کشوری بود که سازمان ملل و شورای امنیت تایید کرد.

وی عنوان کرد: آنچه انجام گرفت ایستادگی برابر سازمان ملل و جامعه جهانی و کل دنیا بود دشمن فکر کرد با تحریم مرحله اول و دوم مقاومت و استادگی مردم را با شکست مواجه می‌کند نه تنها برابر آن ایستادگی کرد بلکه انواع توطئه آنها هم به دست نمایندگان این ملت خنثی شد. دولت نه از شرایط جنگ اقتصادی و روانی نمی‌هراسد چون ملت را یکپارچه کنار خود دارد.

ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر