کد خبر: 60914
A

آمریکا: ممکن است تحریم های بانکی علیه ونزوئلا اعمال شود

نماینده آمریکا در امور ونزوئلا با اشاره به دو دیدار پنهانی خود با وزیر خارجه دولت مادورو از احتمال تحریم های بانکی علیه ونزوئلا خبر داد. آبرامز همچنین گفت که از بانک های اروپایی خواسته است که حساب های افراد ونزوئلایی را از دسترسی دولت این کشور حفظ کنند؛ اما نامی از این بانک ها نبرد.

آمریکا: ممکن است تحریم های بانکی علیه ونزوئلا اعمال شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران , به نقل از خبرگزاری رویترز، الیوت آبرامز نماینده دولت ترامپ در امور ونزوئلا در نشستی در سنای آمریکا گفت: تحریم های بیشتری علیه نهادهای مالی ونزوئلا که از رژیم مادورو دستور می گیرند، خواهیم داشت.

آبرامز همچنین گفت که از بانک های اروپایی خواسته است که حساب های افراد ونزوئلایی را از دسترسی دولت این کشور حفظ کنند؛ اما نامی از این بانک ها نبرد.

نماینده آمریکا همچنین گزارش ها درباره دو دیدار محرمانه او با «خورخه آره آسا» وزیر خارجه ونزوئلا را تایید کرد و افزود که با «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن نیز ملاقاتی درباره وضعیت ونزوئلا داشته است.

آبرامز تاکید کرد که دولت آمریکا برای ورود محموله هایی که به عنوان کمک های بشردوستانه به ونزوئلا ارسال کرده به این کشور از نیروی نظامی استفاده نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، محموله های ارسالی آمریکا در کلمبیا و در نزدیکی مرزهای ونزوئلا است و دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور با بیان اینکه این کمک های بهانه ای برای دخالت در امور داخلی آن ها است، از ورود آن جلوگیری کرده است.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از مراسم تحلیف مادورو برای دومین دوره ریاست جمهوری، وی را غاصب قدرت خوانده و خواستار کناره گیری او شد.

دولت ترامپ همچنین پس از آنکه خوان گوایدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا خود را رئیس جمهوری این کشور خواند، حمایت خود را از وی اعلام کرد.

ونزوئلا افزون بر بحران اقتصادی که چند سال است دچار شده، از دو ماه پیش درگیر بحران سیاسی جدی است که آینده این کشور را با احتمال دخالت خارجی عجین کرده است.

مادورو بحران اقتصادی و سیاسی موجود را نتیجه کودتای داخلی طراحی شده از سوی آمریکا و تحریم های واشنگتن علیه این کشور می داند.

اتحادیه اروپا و آن دسته از کشورهای اروپایی که گوایدو را به رسمیت شناخته و خواستار برگزاری انتخابات شده اند، در عین حال پیرامون هرگونه دخالت نظامی در این کشور هشدار داده اند.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر