کد خبر: 60966
A

اسامی برندگان جایزه دکتر تقی ابتکار / بیانیه هیات داوران جایزه دکتر تقی ابتکار اسفند 1397

جایزه دکتر تقی ابتکار با حضور جمعی از فعالان و پژوهشگران محیط زیست, اساتید دانشگاه, پیروز حناچی شهردار تهران, شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران و خانواده دکتر ابتکار برگزار شد. برنامه ریزی برای اعطای جایزه دکتر تقی ابتکار به پژوهشگران و تلاشگران عرصه حفاظت از محیط زیست کشور توسط خانواده آن زنده یاد از سال 1380 و پس از درگذشت و فقدان وی آغاز شد. این جایزه تا سال 1384 توسط فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران که مرحوم دکتر تقی ابتکار عضو پیوسته آن بودند به انجام رسید. با تاسیس مرکز صلح و محیط زیست به عنوان نهادی غیردولتی، از سال 1384 برگزاری این مراسم جزو فعالیت های مرکز قرار گرفته و تاکنون سیزده دوره اعطای جایزه دکتر تقی ابتکار صورت پذیرفته است. فراخوان چهاردهمین دوره برای سال 1397 طی آذرماه گذشته در روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات منتشر و از طریق دانشکده های محیط زیست در کشور و شبکه های اجتماعی نیز اطلاع رسانی شد.

اسامی برندگان جایزه دکتر تقی ابتکار / بیانیه هیات داوران جایزه دکتر تقی ابتکار اسفند 1397

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران برنامه ریزی برای اعطای جایزه دکتر تقی ابتکار به پژوهشگران و تلاشگران عرصه حفاظت از محیط زیست کشور توسط خانواده آن زنده یاد از سال 1380 و پس از درگذشت و فقدان وی آغاز شد. این جایزه تا سال 1384 توسط فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران که مرحوم دکتر تقی ابتکار عضو پیوسته آن بودند به انجام رسید.

  

 با تاسیس مرکز صلح و محیط زیست به عنوان نهادی غیردولتی، از سال 1384 برگزاری این مراسم جزو فعالیت های مرکز قرار گرفته و تاکنون سیزده دوره اعطای جایزه دکتر تقی ابتکار صورت پذیرفته است.

 

   فراخوان چهاردهمین دوره برای سال 1397 طی آذرماه گذشته در روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات منتشر و از طریق دانشکده های محیط زیست در کشور و شبکه های اجتماعی نیز اطلاع رسانی شد.

 

    هیات داوران متشکل از متخصصین و برخی از اعضای هیات مدیره مرکز صلح و محیط زیست در اوایل اسفند ماه طی جلساتی پرونده های رسیده متشکل از اساتید و جوانان دانشگاهی، فعالان فرهنگی و تشکل های محیط زیستی و مبتکران، صنعتگران و تلاشگران این عرصه را براساس شاخص های مندرج در فراخوان و اهداف معین شده برای این جایزه مورد بررسی قرار دادند.

 

با تشکر از همه عزیزانی که به فراخوان مرکز صلح و محیط زیست پاسخ مثبت داده و با آرزوی سربلندی و موفقیت بیش از پیش برای آنها، برگزیدگان چهاردهمین دوره این جایزه به شرح زیر اعلام می شود:

 

  1. هیات داوران به اتفاق آراء اعطای جایزه پژوهشگر پیشکسوت را به جناب آقای دکتر هنریک مجنونیان

استاد دانشگاه تهران به خاطر سال ها تدریس و تحقیق در زمینه محیط زیست و مؤلف بیش از ۵۰ جلد کتاب در زمینه محیط زیست و چاپ بیش از 100 مقاله در مجلات معتبر داخلی و بین المللی و ....اعطاء می کند.

 

  1. هیات داوران به اتفاق آراء اعطای جایزه پژوهشگر جوان را به سرکار خانم دکتر لیلا غلامی

عضو هیات علمی دانشگاه ساری به خاطر اجرای طرح های پژوهشی و مقالات متعدد و اختراعات زیست محیطی اعطا می کند.

 

  1. هیات داوران به اتفاق آراء اعطای جایزه تلاشگر بخش تشکل های مردم نهاد را به موسسه مردم نهاد کوشا سبز ارکان پایدار به خاطر ایجاد فعالیت های زیربنایی به منظور حفاظت از جنگل توسط روستاییان و کمک به فعالیت های اقتصادی به حفاظت از جنگل ها و تقویت مسولیت پذیری جوامع محلی برای حفاظت از جنگل ها و تقویت مسؤلیت پذیری در راستای حفظ محیط زیست در بین دانش آموزان  مدارس روستایی اعطا می کند.

 

  1. هیات داوران به اتفاق آرا اعطای جایزه خبرنگار برتر را به جناب آقای احسان محمدی خبرنگار موسس پایگاه خبری- تحلیلی زیست بوم و فعال در حوزه محیط زیست به خاطر تلاش مجدانه در انعکاس خبر و گزارش های زیست محیطی

 

لوح تقدیر هیات داوران:

 

  1. هیات داوران به اتفاق آراء اعطای لوح نوآوری سبز را به شرکت پیشتازان مدیریت طرح به خاطر طراحی، ساخت و تجاری سازی سامانه تبدیل و بازیافت زباله های تر شهری و شیرابه ها به محصولات قابل مصرف در صنعت اعطا می کند.

 

  1. هیات داوران به اتفاق آراء اعطای لوح تقدیر تلاشگر جوان را  به جناب آقای مهدی مهدی نسب به خاطر فعالیت های موثر در زمینه حفاظت از تالاب ها و تالیف کتاب تالاب ها اعطا می کند.

 

  1. هیات داوران به اتفاق آراء اعطای لوح تقدیر تلاشگر جوان را  به سرکار خانم مهری محمودخانی به خاطر فعالیت های موثر در مشارکت در اشاعه و ترویج فرهنگ محیط زیست اعطا می کند.

 

  1. هیات داوران به اتفاق آراء اعطای لوح تلاشگر بخش تشکل های مردم نهاد را به انجمن مردم نهاد گه لای هورامان

و انجمن مردم نهاد تریفه ی هورامان به خاطر اجرای طرح کاشت 5000 اصله نهال درخت ارغوان به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره 5000 شهید شیمیایی حلبچه در حاشیه جاده مسیر گردشگری شهر اورامان تخت به روستاهای هدف گردشگری بلبر، سلین و ژیوار به مساحت 15 کیلومتر در مورخه 2 تا 6 اسفند ماه97 اعطا می کند.

 

  1. هیات داوران به اتفاق آراء اعطای لوح تلاشگر بخش تشکل های مردم نهاد را به انجمن مردم نهاد بالویزانی ژینگه(سفیران طبیعت) به خاطر غرس و نشاء بیش از 50 هزار نهال و بذر بلوز در طول این چند سال اخیر و در قالب چالش جهانی بلوط و صلح و مهربانی در داخل وخارج کشور اعطا می کند.

 

  1. هیات داوران به اتفاق آراء اعطای لوح تلاشگر بخش تشکل های مردم نهاد را به انجمن مردم نهاد مثلث زندگی به خاطر کاشت بیش از 10000 بذر بلوط در مناطق جنگلی مهله کوه و سرکن و تیمار و رهاسازی بیش از 50 گونه جانوری و پرنده که دچار آسیب شده بودند اعطا می کند.

 

لوح تقدیر هیات داوران به خانواده محترم مرحوم محمد تقی فرور   

  1. به یاد خدمات ارزشمند آن مرحوم  تقدیم می شود. تلاش دلسوزانه ایشان برای حفاظت از سرمایه های طبیعی کشور در یاد و خاطره همراهانش و همه طبیعت دوستان  باقی خواهد ماند.

 

لوح تقدیر دانش آموزی:

هیات داوران پنج تن از دانش آموزان عزیز به شرح زیر را شایسته لوح تقدیر دانست:

خانم سارا حاتمی: تولید دستگاهی برای تشخیص میزان گاز دی اکسیدکربن موجود در محیط و تصفیه هوای محیط

خانمها هستی ایرانی و یکتا سادات میرتفتی: طراحی و تولید مخزنی با ابعاد کوچک و قابل حمل در کیف جهت تصفیه آب و از بین بردن آلودگی های فیزیکی، شیمیایی، زیستی و فیزیکی آب

خانمها هستی کشاورزی و رانیا عباس زاده: طراحی سیستمی جهت تولید برق از آب خاکستری

 

                                                                                                    هیات داوران جایزه دکتر تقی ابتکار

                                                                                                                              اسفندماه 1397

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر