کد خبر: 60974
A

سلیمی نماینده اصولگرای مجلس: پاشنه آشیل ما غلطیدن در دایره بداخلاقی‌های اجتماعی است

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس با تاکید بر لزوم اهتمام به رشد شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه گفت: ما از ارزش‌ها دور شده ایم و باید به سوی رشد شعور معنوی بازگردیم.

سلیمی نماینده اصولگرای مجلس: پاشنه آشیل ما غلطیدن در دایره بداخلاقی‌های اجتماعی است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به دو مبحث رشد شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه که در بیانیه اخیر مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: بحث شعور معنوی به معنای ارتقای معنویت در جامعه است، این موضوع نکته ای نیست که دستگاه خاصی متولی آن باشد همه در این بخش مسئول هستند، از روحانیت تا اساتید دانشگاه، معلم، پدر و مادر، دوست و همه و همه باید به این مهم توجه کنند.

وی با بیان اینکه «این رویکرد جوانان به بخش معنویت و اخلاقیات است که توانسته امروز کشور را به موفقیت برساند» افزود: هر جا از معنویت فاصله گرفتیم در همان نقطه آسیب دیده‌ایم. در دفاع مقدس همین شعور معنوی، معنویت و اخلاقیات، انسان ایثارگر تربیت کرد و همین معنویت موجب شد تا انسان جانش را برای اسلام تقدیم کند، مگر هر کس هنر جهاد و شهادت در راه خدا دارد؟ اگر کسی از چشمه جوشان معنویت سیراب نشده باشد نمی‌تواند در این عرصه موفق باشد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در هر مقطعی در این ۴۰ سال جوانان در عرصه های مختلف با توجه به خدا و نگاه به معنویت توانستند موفقیت هایی کسب کنند، منشاء فساد در حوزه های مختلف، فساد اقتصادی و یا فساد در تفکرات سیاسی و انواع دیگر فسادها فاصله گرفتن از معنویات و اخلاقیات است، اگر معنویت را فراموش کنیم اختلافات آغاز می‌شود، معنویت انسان را از تعلقات دور می کند و انسانی که تعلقی نداشته باشد دیگر اختلافی با دیگران ندارد.

سلیمی گفت: باید وجدان اخلاقی و شعور معنوی را مورد توجه قرار دهیم، برای افزایش آن پدر و مادر و اساتید دانشگاه، امام جماعت و معلم قرآن باید به این موضوع اهتمام ورزند و با آموزش های خود دست جوانان را بگیرند همه باید به جوانان توجه کنند. جوان اگر ببیند جایی روشن است با شیفتگی تمام به سوی آن حرکت می کند.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس در پایان با بیان اینکه «رسانه ها و حوزه های علمیه همه باید به میدان بیایند و اخلاقیات را نهادینه کنند» اضافه کرد: امروز ما شاهد یک بی اخلاقی در جامعه هستیم، امروز پاشنه آشیل ما فروغلطیدن در دایره بداخلاقی‌های اجتماعی است. تهمت زدن راحت شده است، تهمت های اجتماعی، فردی و سیاسی. ما از ارزش ها دور شده ایم و باید به سوی شعور معنوی بازگردیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر