کد خبر: 60999
A

باهنر: تصمیم درمورد پالرمو وCFT انتخاب «شر کمتر» است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصمیم گیری درباره الحاق ایران به لوایح پالرمو و CFT را بسیار حساس عنوان کرد و گفت: این طور نیست که میان خیر و شر یکی را انتخاب کنیم، بلکه باید بگوییم میان دو شر، شر کمتر را انتخاب می کنیم.

باهنر: تصمیم درمورد پالرمو وCFT انتخاب «شر کمتر» است

به گزارش دیده بان ایران، «محمدرضا باهنر» روز یکشنبه در آخرین نشست جامعه اسلامی مهندسین در سال 97 تاکید کرد: تصمیمات درمورد لوایح الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) و الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم( CFT) بسیار حساس است و این طور نیست که میان خیر و شر یکی را انتخاب کنیم، بلکه باید بگوییم میان دو شر، شر کمتر را انتخاب می کنیم.
وی تاکید کرد: به همین دلیل مجمع تشخیص مصلحت نظام کار و بحث های سنگینی انجام داده است اما واقعا طی دو یا سه هفته نتوانست به نتیجه برسد و آن را برای آینده گذاشتیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در ضمن مقداری منتظر هستیم وعده های اروپا و دیگران چقدر عملی می شود. اگر قرار باشد آنها مطالبه گر باشند ما فقط پاسخ آنها را بدهیم و مدتی هم ما مطالبه گر شویم .
باهنر یادآور شد: آنها باید پاسخ بدهند تا ببینم در رابطه با جبران غیر حقوقی و غیر منطقی آمریکا در برجام کرده، چه کار می کنند تا اثر فیزیکی روی زمین داشته باشد ما خیلی حوصله اینستکس و... نداریم براین اساس برویم جلو و تصمیم بگیریم.
وی همچنین درباره انتصاب حجت السلام والمسلمین ابراهیم رییسی به ریاست قوه قضاییه خاطرنشان کرد : این انتصاب تفاوتی هایی با دوره های قبلی دارد و آن، این است که برای نخستین بار از درون قوه قضاییه فردی به عنوان رییس انتخاب می‌شود که تمامی سلسله مراتب مدیریتی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی را در دستگاه قضا طی کرده است.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب حجت الاسلام رییسی موضوع برخورد با فساد بویژه اولویت برخورد با فساد در درون قوه و راه حل هایی برای پیشگیری از جرم در دوره جدید را مورد تاکید قرار دادند. 
باهنر افزود: امیدواریم رییس جدید قوه قضاییه نیز به این توصیه ها توجه ویژه داشته باشد. دستگاه قضا پیشانی نظام است و باید مامن و پناهگاه مظلومان و برابر مجرمان سریع و شدید باشد. 
وی درمورد تصویب لایحه بودجه سال 98 کل کشور نیز یادآور شد: دولت و مجلس در هفته های اخیر برای نهایی کردن بودجه سال آتی زحمات زیادی کشیدند و امروز نیز ایرادات آن توسط نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت.
باهنر اضافه کرد: بودجه سال 98 بودجه سختی است و ممکن است منابع پیش بینی شده در این بودجه برآورد نشود. بنابراین همه دستگاه‌ها باید تمام تلاش خود را برای مدیریت اقتصاد کشور به کار ببندند.
نایب رییس پیشین مجلس عنوان کرد: یکی از مطالبات رهبر انقلاب از دولت و مجلس اصلاح ساختار بودجه نویسی است و امیدواریم که در ماه های پیش رو یک عزم جدی در دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه نویسی در نظر گرفته شود تا در سال های آینده مشکلاتی که آنروز در بررسی و تصویب بودجه تکرار نشود./ ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر