کد خبر: 61069
A

نسرین ستوده به 7 سال زندان محکوم شد

قاضی شعبه 28 دادگاه انقلاب گفت: نسرین ستوده در پرونده جدید به 7 سال زندان محکوم شد.

نسرین ستوده به 7 سال زندان محکوم شد

به گزارش دیده بان ایران؛ قاضی محمد مقیسه روز دوشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس قوه قضاییه در جمع خبرنگاران افزود: نسرین ستوده به اتهام اجتماع علیه امنیت ملی به 5 سال حبس و به اتهام اهانت به رهبری به دو سال حبس محکوم شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا حکم وی غیابی صادر شده است گفت: خیر حکم غیابی نیست زیرا گر چه متهم در دادگاه حضور نداشت اما خانم ستوده وکیل داشته و بنابراین حکم غیابی نبوده است.
به گزارش ایرنا، نسرین ستوده وکیل دادگستری است که 23 خرداد امسال با حکم جلب، بازداشت شد.
وی شهریور سال 89 نیز بازداشت و به 11 سال حبس، 20 سال محرومیت از وکالت و 20 سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به 6 سال حبس و 10 سال محرومیت از وکالت کاهش یافت.
وی در نهایت پس از سپری کردن سه سال حبس در سال 92 آزاد شد.
ستوده 23 خرداد امسال به خاطر صدور حکم غیابی 5 سال حبس مجدداً بازداشت شد و هم اکنون در زندان به سر می برد. وی چندی پیش از رئیس و معاون زندان اوین به خاطر ممنوع الملاقات کردنش به دادسرای کارکنان دولت شکایت کرد که پس از این شکایت، دستور ممنوع الملاقاتی او لغو شد.
23 بهمن امسال نیز قرار بود طبق اعلام قبلی شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر، جلسه رسیدگی به پرونده ستوده در ارتباط با محکومیت به 5 سال حبس برگزار شود اما جلسه دادگاه برگزار نشد و به تاریخ دیگری که هنوز اعلام نشده، موکول شد. 
او چندی پیش هم به خاطر پیدا شدن قیچی در لوازم شخصی اش، با دستور رئیس زندان اوین، سه هفته ممنوع الملاقات شد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر