کد خبر: 61085
A

میرابراهیمی: ۱۸۰ رستوران در تهران، املاکی و قنادی شدند

امسال نزدیک به ۱۸۰ رستوران به دلیل کاهش درآمدها تقاضای تغییر کاربری ارائه کردند.

میرابراهیمی: ۱۸۰ رستوران در تهران، املاکی و قنادی شدند

به گزارش دیده بان ایران؛ رییس اتحادیه رستوران‌داران با اعلام این مطلب افزود: تعداد تقاضا برای تغییر کاربری نیست به سال گذشته افزایشی قابل توجه را نشان می‌دهد به طوری که در سال‌های گذشته غالبا بیست نقاضا ارائه می‌شد اما امسال وضعیت تغییری جدی کرده است. 
 سید علی اصغر میرابراهیمی ادامه داد: کاهش درامد رستوران داران تحت تاثیر وضعیت اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم عامل مهم این وضعیت است .  
وی در پاسخ به این سئوال که این واحدها اکنون به چه مشاغلی تغییر کاربری داده اند؟‌گفت: بیشتر این واحدها اکنون تبدیل به مشاور املاک،‌پوشاک،‌قنادی و … شده اند.
او در بخش دیگری از سخنانش درباره گلایه های اعضای این صنف از نبود حدود صنفی گفت: بر اساس قانون نظام صنفی حداقل ۳۰۰متر باید دو رستوران نسبت به هم فاصله داشته باشند که متاسفانه در برخی از موارد این مساله رعایت نمی‌شود.  
او همچنین در بخش دیگری از سخنانش درباره تداخلات صنفی نیز گفت: با بعضی از صنوف مانند کافی شاپ ها، چلوکبابی ها، هتلداران و … دچار تداخلات صنفی هستیم. باید توجه داشت رستوران، مادر غذاها محسوب می شود و بارها درخواست خود را به دولت نسبت به ادغام برخی اتحادیه ها ارایه کرده ایم و اعتقاد داریم اتحادیه های همگن قابلیت ادغام شدن با هم را دارا هستند. برای نمونه کافی شاپ ها هم غذا ارایه می دهند که ما نسبت به این مساله اعتراض کردیم و با بازرسی های انجام شده تا حدودی مانع این کار شده ایم. /خبرانلاین
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر