کد خبر: 61108
A

ابتکار: مساله آب مهمترین چالش کشور است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: مسئله آب مهمترین چالش پیش روی کشور است که باید با ورود مردم و آگاهی بخشی به جامعه این تنش را مهار کرد.

ابتکار: مساله آب مهمترین چالش کشور است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ معصومه ابتکار روز دوشنبه در همایشی با عنوان 'رد پای آب' در مشهد افزود: الگوی مصرف کشور در تمام زمینه ها و از جمله آب باید اصلاح شود. در همین راستا تاکنون در چهار شهر 'پویش رد پای آب' با مشارکت بانوان برگزار شده و قرار است در 10 شهر دیگر نیز طی بهار سال آینده اجرا شود.

وی ادامه داد: این حرکت خودجوش مردمی با مشارکت وزارت نیرو و معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری شکل گرفته تا الگوی مصرف آب را در کشور تغییر دهد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در زمینه آب اهتمام همه گروههای مردمی و تشکلهای مردم نهاد نیاز است چون این موضوع هم اینک معضلی جهانی می باشد که ایران نیز با آن رو به رو است لذا همه افراد جامعه باید در کاهش تنش آبی مشارکت کنند.

وی افزود: در بخش کشاورزی نیز الگوهای مصرف ما نادرست است و باید تلاش خود را در جهت نهادینه کردن فرهنگ صحیح استفاده از آب در کشاورزی به کار بندیم که در این زمینه جهاد کشاورزی گامهای خوبی را برداشته است.

ابتکار افزود: طی 30 سال گذشته کشور ما با خشکسالیهای جدی مواجه بوده است اما امسال با بارندگیهایی که شد اوضاع تا حدودی مطلوب شده است اما همچنان با مشکل مواجه هستیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز با وجود جنگ اقتصادی ای که دشمن علیه ما به راه انداخته و نیز با وجود اخلالگران داخلی دولت توانسته است ثبات را به بازار بازگرداند.

ابتکار افزود: تمام تلاش دولت برقراری ثبات در بازار کشور است و خوشبختانه توانستیم با وجود همه توطئه های دشمنان این ثبات را به بازار بازگردانیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر