کد خبر: 61110
A

دود سمیِ کشتی‌ها عامل مرگ هزاران انگلیسی

اینیپندنت نوشت ؛ نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که دود سمی ناشی از سوخت کشتی‌ها عامل مرگ هزاران نفر در انگلیس است. در این مطالعه آمده‌ است: انگلیس یکی از آسیب‌پذیرترین کشورها در برابر دود سمی ناشی از سوخت کشتی‌هاست. همچنین بنابر آمار هر سال بیش از ۳۰۰۰ نفر از مردم این کشور به دلیل قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های ناشی از سوخت کشتی‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

دود سمیِ کشتی‌ها عامل مرگ هزاران انگلیسی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از اینیپندنت ؛ نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که دود سمی ناشی از سوخت کشتی‌ها عامل مرگ هزاران نفر در انگلیس است.

در این مطالعه آمده‌ است: انگلیس یکی از آسیب‌پذیرترین کشورها در برابر دود سمی ناشی از سوخت کشتی‌هاست. همچنین بنابر آمار هر سال بیش از ۳۰۰۰ نفر از مردم این کشور به دلیل قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های ناشی از سوخت کشتی‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

آلودگی ناشی از سوخت کشتی‌ها با مرگ زودهنگام مرتبط است زیرا گازهای سمی و ذرات موجود در دود، مشکلات جسمی از قبیل آسم، بیماری قلبی و سرطان را به همراه دارد.

این بررسی که با استفاده از اطلاعات موجود در سال ۲۰۱۵ میلادی انجام گرفته، نشان می‌دهد انگلیس رتبه چهارم بالاترین میزان مرگ و میر زودهنگام ناشی از دود کشتی‌ها را به خود اختصاص داده‌ است. همچنین چین، ژاپن و هند در سه رتبه نخست قرار دارند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، به گفته کارشناسان در سطح جهان حمل و نقل دریایی و آلاینده‌های ناشی از آن عامل مرگ زودهنگام ۱۶ درصد از مردم است.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر