کد خبر: 61112
A

تعویق دیدار رهبران کره جنوبی و ژاپن در پی افزایش تنش ها

دیدار رهبران تجاری ژاپن و کره جنوبی به دلیل تشدید تنش ها و افزایش اختلافات میان سئول و توکیو به نیمه دوم سال جاری میلادی موکول شد.

تعویق دیدار رهبران کره جنوبی و ژاپن در پی افزایش تنش ها
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از نشریه نیککی آسیا، گروه تجاری 'انجمن اقتصادی ژاپن- کره جنوبی' که میزبان نشست سالانه مقامات دولتی و خصوصی دو کشور است در تارنمای رسمی خود از تعویق این نشست خبر داد.

انتظار می رفت این کنفرانس ماه مه (اردیبهشت - خرداد) سال جاری میلادی برگزار شود اما به نیمه دم سال منتقل شده است.

نشست 'انجمن اقتصادی ژاپن- کره جنوبی' از سال 1969 میلادی به صورت سالیانه و به منظور افزایش و پیشبرد مبادلات اقتصادی بین دو کشور برگزار می شود؛ نشست پیشین این انجمن سال 2018 در توکیو برکزار شد از این رو سئول میزبان نشست سال جاری خواهد بود.

با وجود بدتر شدن روابط توکیو و سئول، فعالیت شرکت های ژاپنی که در کره جنوبی نمایندگی دارند کاهش نیافته است اما نگرانی ها از وضعیت موجود همچنان به قوت خود باقی است.

این انجمن از دولت کره جنوبی و ژاپن می خواهد تا اقدامات لازم برای محافظت از فعالیت تجاری ژاپن در کره جنوبی و بالعکس را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش برخی روزنامه های کره ای، این نشست ممکن است تا ماه سپتامبر (آذر- دی) سال جاری میلادی به تعویق بی افتد. برخی مقامات کره اعلام کردند که برای طرف های ژاپنی این حضور در این نشست به دلیل اختلافات پیش آمده میان سئول و توکیو مشکل خواهد بود.

چندی پیش ژاپن ادعا کرده بود یک شناور نیروی دریایی کره جنوبی، رادار کنترل آتش خود را بر روی یک هواپیمای گشتی ژاپنی قفل کرده است.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز با انتشار بیانیه ای در پاسخ این ادعای ژاپن اعلام کرد از رادار نه برای هدفگیری هواپیمای ژاپنی بلکه در یک عملیات عادی استفاده شده است.

علاوه بر این، روابط میان سئول و توکیو پس از صدور رای دیوان عالی کره جنوبی مبنی بر پرداخت غرامت توسط دو کارخانه ژاپنی «نیپون استیل» و «سومیتومو متال» که در زمان جنگ جهانی دوم، کارگران کره ای را مجبور به کار اجباری بدون حقوق کرده بودند، وخیم تر شده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر