کد خبر: 61127
A
هدایت الله خادمی:

ده‌ها فساد کلان تر از پرونده پتروشیمی گیت در حال انجام است که شخصی از آن خبر ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: فساد تا حدودی در کشور نهادینه شده است البته به دلیل نبود نظارت موثر و برخورد متناسب با مفسدان اقتصادی، فضا به نحوی برای علاقمندان و اشخاص دارای انگیزه که دارای زمینه لازم هم هستند برای انجام مفاسد اقتصادی ایجاد شده است.

ده‌ها فساد کلان تر از پرونده پتروشیمی گیت در حال انجام است که شخصی از آن خبر ندارد

 

به گزارش دیده بان ایران؛ هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به پرونده فساد در پتروشیمی گفت: فساد تا حدودی در کشور نهادینه شده است البته به دلیل نبود نظارت موثر و برخورد متناسب با مفسدان اقتصادی، فضا به نحوی برای علاقمندان و اشخاص دارای انگیزه که دارای زمینه لازم هم هستند برای انجام مفاسد اقتصادی ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: برخی مسئولان با این فکر که امکان گیر افتادن ما بسیار کم است و حتی اگر پرونده هم افشا شود به دلیل دولتی بودن یا اتصال به دولتمردان مشکلی برای ما پیش نمی‌آید به راحتی دست به انجام برخی تخلفات می‌زنند.

خادمی ادامه داد: این افراد با خود اعلام می‌کنند که اگر قبل از افشای پرونده تخلف به خارج از کشور هم فرار نکنیم باز هم نظام نمی‌تواند برخورد اساسی با ما انجام دهند به راحتی مشغول کارهای خود می‌شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه شخصی که در این سطح از فساد را در پرونده پتروشمی انجام می‌دهد مسلما تنها نیست، اظهار کرد: این اشخاص وابسته به شبکه‌هایی هستند که درآمدهای حاصله از این تخلفات اقتصادی را میان خود تقسیم کرده و به نوعی هوای یکدیگر را هم دارند لذا امکان گیر افتادن آنها هم بسیار کم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گمان نکنید این افرادی که دستگیر یا معرفی می‌شوند تنها بیانگر کل فسادی است که در کشور انجام می شود، افزود: هم اکنون ده‌ها فساد کلان تر از پرونده پتروشیمی در حال انجام است که شخصی از آن خبر ندارد.

خادمی با تاکید براینکه موضوع بعدی که در بروز اینگونه فسادهای اقتصادی دخیل است ارتباط نداشتن ما با دنیاست که مشکلاتی را بوجود آورده است، گفت: در حالی که باید مواد پتروشیمی فروخته شود اما تحریم‌ها وجود دارد و سوییفت بانکی هم نیست، چگونه می‌توان ارز را وارد کشور کرد لذا افرادی بدون ذکر نام ایران برای دور زدن تحریم‌ها محصولات پتروشیمی و نفت را می‌فروشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلستصریح کرد: آنها ابتدا یک شرکت جداگانه‌ای بدون ذکر نام ایران افتتاح می‌کنند تا بتوانند پول‌ها را از آن طریق نقل و انتقال دهند اگرچه همین موضوع زمینه بروز فساد است زیرا مدیر عامل این شرکت زمانی که می تواند شرکتی را بدون وابستگی حقوقی به ایران افتتاح و پولها را هدایت کند پس شرکت و حساب بانکی هم به نام خودش افتتاح می کند و بخشی از این همین پولها را هم به حسابش واریز می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با موضوع پرونده فساد در پتروشیمی حتما برخورد می‌شود و اکنون اطلاعات اولیه دریافت و کارهای مقدماتی آن در دادگاه در حال انجام است./ مدآرا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر