کد خبر: 61144
A

نماینده مجلس: چرا صداوسیما انحصارا با یک شرکت خاص قرارداد بسته است؟

فاطمه حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق قوانین کشور صداوسیما وظیفه دارد که از «استارتاپ‌ها» حمایت کند و به آنها در حوزه تبلیغات و تسهیل در موضوعات مختلف کمک کند. بررسی‌هایی که صورت گرفت نشان داد که این حمایت انحصارا در اختیار یک شرکت خاص قرار گرفته است.

نماینده مجلس: چرا صداوسیما انحصارا با یک شرکت خاص قرارداد بسته است؟
به گزارش دیده بان ایران، فاطمه حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره تحقیق و تفحص از قرارداد‌های ارزش افزوده صداوسیما گفت: «مراجعه و تحقیق اصلی از شرکت‌های استارتاپی بوده است. مساله اصلی البته تحقیق و تفحص نیست بلکه ارجا به تبصره یک بند 7 ماده 45 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است. این آیین نامه تصریح می‌کند که به درخواست ده نفر از نمایندگان مجلس یا یکی از اعضای کمیسیون بابت موضوعی که حائز اهمیت است گزارشی تهیه شود. کمیسیون در این زمینه ورود می‌کند و گزارش را در اختیار هیات رئیسه قرار می‌دهد تا سازوکار قانونی و طبیعی خود را طی کند.»

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «طبق قوانین کشور، صدا و سیما وظیفه دارد که از «استارتاپ‌ها» حمایت کند و به آنها در حوزه تبلیغات و تسهیل در موضوعات مختلف کمک کند. بررسی‌هایی که صورت گرفت نشان داد این حمایت انحصارا در اختیار یک شرکت خاص قرار گرفته است. البته در درخواستی که تعدادی از نماینده‌ها امضا کردند اسمی از یک شرکت یا سازمان خاص برده نشد، منتها در حال بررسی شرکت مورد نظر هستیم.»

عضو فراکسیون جوانان مجلس درباره شرکت خاصی که از آن نام برده می‌شود، گفت: «سوال اصلی ما این است که چرا صداوسیما با این شرکت قرارداد بسته است و یک امتیاز انحصاری را برای آن شرکت در نظر گرفته است. این انحصار باعث شده که رقابت در این حوزه کم‌رنگ شود و رغبت و فضای مناسبی  برای ادامه فعالیت وجود نداشته باشد.»

این عضو فراکسیون امید درباره مضرات انحصارگرایی این شرکت در قراردادهای صداوسیما بیان کرد: «متاسفانه انحصار مشکلاتی را به وجود آورده است که این شرایط برای فضای «استارتاپی» کشور شبیه به یک مانع عمل می‌کند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر