کد خبر: 61239
A

کواکبیان: بیشتر مخالفان FATF زمان احمدی نژاد اصرار به اجرای آن داشتند

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از افرادی که امروز به مخالفان FATF (گروه ویژه اقدام مالی) تبدیل شده اند، زمان دولت احمدی نژاد به اجرای آن اصرار داشتند.

کواکبیان: بیشتر مخالفان FATF زمان احمدی نژاد اصرار به اجرای آن داشتند

به گزارش دیده بان ایران، کواکبیان روز چهارشنبه در جلسه تبیین ابعاد مختلف برگزاری انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی به صورت استانی که در شهرستان قرچک استان تهران برگزار شد افزود: حتی وزیر اقتصاد احمدی نژاد پای این سند را امضا کرد، حال چه شده که همه این افراد به مخالفان FATF تبدیل شده اند؟
کواکبیان با اشاره به برخی سنگ اندازی های افراد در داخل کشور گفت: برخی افراد به خاطر یک دستمال، قیصریه را به آتش می کشند؛ درست است که با تصویب FATF همه چیز گل و بلبل نمی شود ولی به طور قطع با نپذیرفتن آن مشکلات ما دو چندان و تمامی سیستم های بانکی ما قفل می شود.
وی اظهارداشت: تمامی این مسائل در بدتر شدن وضعیت اقتصادی کشور، گرانی های روز افزون و ناامید کردن مردم تأثیرگذار است و باعث می شود مردم از حضور در انتخابات مأیوس شوند.

**انتخابات استانی و تقویت مجلس
این نماینده مجلس همچنین گفت: برگزاری انتخابات مجلس به صورت استانی، علاوه بر قانونی کردن فهرست احزاب، موجب ارتقای مجلس شورای اسلامی نیز می شود.
وی افزود: قرار بود دولت سال ها قبل، لایحه جامع انتخابات را به مجلس ارائه دهد که این امر به تازگی صورت گرفته و اعلام وصول شده است؛ طرحی که برگزاری انتخابات خبرگان، شوراهای اسلامی، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری را شامل می شود ولی طرح که اکنون در کمیسیون های تخصصی مجلس در دست بررسی قرار دارد مختص برگزاری انتخابات به صورت استانی است.
این نماینده مجلس گفت: در اجرای این طرح، حوزه انتخابیه اصلی مرکز استان و شهرستان ها و حوزه های انتخابیه قبلی، حوزه فرعی محسوب می شود؛ هر کس در حوزه انتخابیه 15 درصد آرا را کسب کند و بالاترین رأی حوزه اصلی را به دست آورد، نماینده همان حوزه فرعی می شود و در اصل حوزه های شهرستان ها از بین نمی رود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در این طرح مردم می توانند به افراد رأی دهند یا احزاب مورد تأئید وزارت کشور را انتخاب کنند که این امر تحول عظیمی را در انتخابات و رسمیت بخشیدن به احزاب به همراه دارد.
کواکبیان تاکید کرد: با اجرای این طرح، بخشی نگری و محدودنگری نماینده که فقط به فکر حوزه انتخابیه خود باشد برطرف می شود؛ امروز برخی نمایندگان جنبه ملی خود را از دست داده اند و سرگرم کار عمرانی و آسفالت کردن خیابان ها که وظیفه ذاتی فرماندار، بخشدار و شوراها است شده اند.
وی تصریح کرد: 40 سال است که عادت کرده ایم نماینده برای برآورده شدن نیازهای حوزه انتخابیه سرش را پائین بیاندارد؛ درحالی که پارلمان و نماینده مجلس در برابر کل مردم مسئول است و باید پاسخگو باشد.

**مردم نارضایتی دارند
کواکبیان همچنین گفت: امروز کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند مشارکت مردم به حضور در انتخابات است ولی فضای امروز کشور برای برگزاری انتخابات مناسب نیست و مردم نارضایتی های زیادی دارند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بخشی از ایجاد رضایت به عملکرد دولت باز می گردد، درست است که ما با افتخار به دولت تدبیر و امید رأی دادیم ولی به برخی از عملکردها انتقاد داریم، دولت نیازمند تحرک بیشتری است تا وضعیت اقتصادی مردم بهبود یابد.
وی تصریح کرد: اینکه همه مشکلات را به گردن ترامپ بیاندازیم نیز همه واقعیت موضوع نیست، درست است که با خروج آمریکا از برجام، گرفتاری هایی برای کشور به وجود آمد ولی بخشی از این ماجرا به دستگاه ها و ارکان مدیریتی کشور نیز باز می گردد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر