کد خبر: 61265
A

کمالی: یارانه 700 میلیونی به احزاب را نپذیرفتیم چون کم بود

رئیس دوره‌ای خانه احزاب از اختصاص یارانه ۱۵ میلیارد تومانی برای یارانه احزاب خبر داد.

کمالی: یارانه 700 میلیونی به احزاب را نپذیرفتیم چون کم بود

به گزارش دیده بان ایران، حسین کمالی، رئیس دوره‌ای خانه احزاب در مجمع انتخاباتی خانه احزاب کشور که صبح امروز در تالار وزارت کشور برگزار شد، با یاد و خاطره از میان رفتگان از جمله جناب نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی جلسه انتخاب اعضای شورای مرکزی و بازرسی مجمع عمومی خانه احزاب ایران را آغاز کرد و گفت: ما در خانه احزاب سه سال بسیار بسیار خوب را در کنار یک دیگر سپری کردیم که این مدت توانست رابطه بسیار خوبی را در بین احزاب و جناح‌های سیاسی با هدف پیشرفت کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد:  قانون جامع سیاسی، فعالیت احزاب و قانون انتخابات سه لایحه عمده مربوط به احزاب هستند که بررسی آنان را در دستور کار داریم .

کمالی تصریح کرد: در قانون انتخابات از همکاری بسیار خوب معاونت رئیس‌جمهوری بهره‌مند شدیم و در نهایت نیز این لایحه آماده و تقدیم مجلس شد. در ارتباط با قانون احزاب نیز گاهی جلسات پیوسته و حتی خسته کننده‌ای را داشتیم، اما احزاب با تمام توان اقدامات خود را انجام داده و طرح را آماده و به مجلس ارائه کردند که در نهایت مقرر شد این طرح از طریق جناب میرزایی نماینده دماوندبه مجلس ارائه شود.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب خاطرنشان کرد: نشست‌های بسیاری نیز با افراد موثر از جمله معاونت ریاست جمهوری داشتیم که طی آن بحث و گفتگوهای خوبی حاصل شد که نسبت به گذشته پیشرفت خوبی را نصیب احزاب کرد که البته درباره قانون جامع سیاسی در آینده باید جدی‌تر کار کرد.

کمالی در ادامه به میزان یارانه اختصاص یافته به احزاب از سوی وزارت کشور پرداخت و گفت: یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان یارانه بین احزاب قانونی کشور توزیع شده و خواهد شد.

وی ادامه داد: در دوره اول  یارانه‌ای به احزاب اختصاص یافت که البته احزابی که عضو خانه احزاب نبودند شامل این مبلغ نشدند، اما احزابی که در سال ۹۷ خود را با قانون جدید تطبیق داده اند شامل این طرح خواهند شد و احزابی که یارانه دریافت نکردند، لیست خود را به خانه احزاب ارائه دهند 

کمالی بیان کرد: برای امسال مبلغی را که دولت از طریق وزارت کشور اختصاص داده شد ۷۰۰ میلیون تومان بود که ما به نمایندگی از احزاب تشکر کرده و به وزارت کشور گفتیم که این مبلغ را به احزاب نپذیرفتیم چرا که این مبلغ ناچیز بوده و گفتیم که باید تلاش کنند این مبلغ افزایش پیدا کند.

کمالی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی ۱۵ میلیارد تومان برای یارانه احزاب مصوب کرده است که مبلغ خوبی است، ادامه داد: در حوزه بین‌الملل دعوت‌هایی از خانه احزاب صورت گرفت، ولی به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم در آن شرکت کنیم.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب  بزرگترین دستاورد خانه احزاب  نه پول یا امکانات بلکه وحدت و رسیدگی به مسائل مهم دانست و تصریح کرد: تعدادی از شعبات خانه احزاب را نیز در استان‌های مختلف افتتاح کردیم که هر سه جریان اصلاح‌طلبان، مستقلین و اصولگرایان و دیگر گروه‌ها در این زمینه فعالیت‌های بسیاری داشتند.

وی همچنین در رابطه با همکاری بین احزاب و گروه‌ها کمیته حقوقی و کمیته بانوان و بین الملل  خاطرنشان کرد:  بزرگترین دستاورد ما گرفتن محل خانه احزاب و مبلغ یارانه نبود بلکه دوستی و برادری بود که بین احزاب شکل گرفت که باعث شد ما بتوانیم با یکدیگر گفتگو کنیم.

کمالی خاطر نشان کرد: اینکه ما بتوانیم حرف‌های مخالف را بشنویم و پای صحبت یکدیگر بنشینیم بسیار دستاورد با ارزشی بود، دومین دستاورد ما هم پرداختن به مسائل حقوقی بود که راه را  برای فعالیت‌های سیاسی خوب و ارزشمند باز می‌کند./ 

باشگاه خبرنگاران نوشت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر