کد خبر: 61293
A
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

کش‌دادن اتفاق صدا و سیما هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ شرعی درست نیست

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: یکی از موازین اخلاقی که مورد تاکید آیات قرآنی نیز هست عدم اشاعه فحشا و منکرات در سطح جامعه است بنابراین کش‌دادن موضوع صدا و سیمای استان هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ شرعی جایگاهی ندارد و نباید دیگر روی آن کار کرد.

کش‌دادن اتفاق صدا و سیما هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ شرعی درست نیست

به گزارش دیده بان ایران، حجت‌الاسلام مهدی فرزی صبح امروز در نشست با خبرگزاری‌های استان کردستان اظهار داشت: در حوزه رسانه بالاتر از همه مراجع و همه نیازها ما نیازمند رعایت اخلاق هستیم و هم نماینده ولی فقیه در استان و هم مدیران استان بر این نکته تاکید داشتند و مطالبه کردند که باید بتوانیم در توسعه و رشد اخلاق رسانه‌ای تلاش مضاعفی داشته باشیم و جهادگونه عمل کنیم.

وی افزود: هرچند رسانه‌های استان کردستان علارغم همه محدودیت‌ها و کمبودهایی که دارند رسانه‌های موفق، مقبول و تاثیرگذاری هم در سطح کشور و هم در سطح استان هستند اما رسانه‌های ما باید به گونه‌ای عمل کنند که در خور نام فرهنگی استان کردستان باشد.

فرزی با بیان اینکه عدم رعایت اخلاق باعث ضرر و رعایت اخلاق باعث رشد است، ادامه داد: اخیرا یک بی‌اخلاقی رسانه‌ای در شبکه استانی کردستان منتشر شد که در این آخر سال کام مردم را تلخ کرد که دلیل آن هم عدم رعایت موازین اخلاقی بود و این مورد در صورتی اتفاق افتاد که بارها تاکید شده که باید فضای رسانه را فضای اخلاقی کرد.

وی تصریح کرد: هرچند در ارتباط با هر سازمان و نهادی نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد عده‌ای نظر مساعدی در مورد سازمانی دارند و عده دیگری هم به همان سازمان انتقاد دارند در واقع حق هر کسی هم برای انتقاد محفوظ است و هم برای تعریف، اما این به این معنا نیست که فقط نقاط مثبت را ببینیم یا فقط نقاط منفی را.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: جابجایی مدیران یک بحث دائمی است که همیشه اتفاق می‌افتد در واقع نه آمدن مدیری دلیل بر بد بودن مدیر قبلی است و نه رفتن مدیری دلیلی بر مسئله‌دار بودن آن است.

وی یادآور شد: هر سازمانی به منظور پویایی خود و براساس اختیارها و دستورالعمل‌های ویژه‌ای که دارد می‌تواند مدیران خود را جابجا و یا ارتقا دهد و این چیز عجیبی نیست.

فرزی تاکید کرد: ما در مقام دفاع از صدا و سیما صرفا به عنوان اینکه چشم‌هایمان را بر روی ضعف‌ها ببندیم نیستیم اما به این معنا هم که فقط از عملکرد آنها تعریف کنیم نیز نیستیم.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: براساس وظیفه نظارتی که نماینده ولی فقیه در استان بر عهده دارند در جلسات خصوصی با مدیران دستگاه‌های اجرایی شفاف و صریح موارد و تذکرات را مطرح می‌کنند و در مورد اتفاق صدا و سیما نیز همینطور است.

وی گفت: نماینده ولی فقیه در استان کردستان اولین نماینده حضرت آقا در سطح کشور بودند که پیگیر 24 ساعته‌شدن شبکه استانی کردستان شد و الحمدالله این امر با پیگیری‌های ایشان انجام شد و خود آیت‌الله حسینی‌شاهرودی پیگیری کرد که توجه به زبان بومی در رسانه ملی بیشتر مورد توجه قرار گیرد که این امکان به شبکه استانی کردستان داده شد اما این دلیل نمی‌شود از نقاط ضعف چشم‌پوشی کنیم.

فرزی ادامه داد: در شبکه استانی کردستان به جای اینکه از برنامه‌های شبکه‌های دیگر استفاده کنیم خود شروع به تولید برنامه کرد و قطعا در تولید برنامه هم ممکن است نقطه ضعف‌هایی هم وجود داشته باشد و تجربه شبکه‌های کهن و قدیمی را نداشته باشد پس باید به هم کمک کنیم که با بیان صریح کوتاهی‌ها، ضعف‌ها و راهکارها به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه یکی از موازین اخلاقی که مورد تاکید آیات قرانی نیز است عدم اشاعه فحشا و منکرات در سطح جامعه است گفت: نماینده ولی فقیه در استان کردستان از مسئولین صدا و سیما دعوت کرد با آنها صحبت کرد و تذکرات لازم را نیز به آنها دادند بنابراین کش دادن این موضوع هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ شرعی جایگاهی ندارد و نباید دیگر روی آن کار کرد.

وی گفت: بالاخره یک اشتباهی صورت گرفته و دیگر نباید چنین موردی تکرار شود افراد مختلفی در سنین مختلف مخاطب این شبکه هستند پس لازم نیست مسائل را خیلی باز کنیم.

فرزی در بخش دیگری از سخنانش گفت:  عملکرد شبکه استانی کردستان در ماه‌های اخیر در پوشش زنده برنامه‌های مرتبط با کنگره 5400 شهید استان خوب بوده و این خدمات را نباید فراموش کنیم بلکه باید تلاش شود تا رسانه با پرداختن به ذائقه افراد، در مقام پاسخگویی رسانه‌ای در تراز انقلاب بربیاید.

وی افزود: شبکه استانی رسانه ملی در پذیرش انتقادات بسیار خوب عمل کرده است و جلسات خوبی هم در این زمینه برگزار شده است منجر به اصلاحات خوبی شده و هنوز قابلیت بهتر شدن را دارد.

فرزی ادامه داد: ما انتظار داریم که مسؤولین خبرگزاری‌ها در تهران و سرپرستی‌ها در استان‌ها اشراف جدی به موضوعات داشته باشند و ما را در بحران‌های تحمیلی قرار ندهند.

وی تصریح کرد: هرچند این خوب است که هر جوانی جویای نام و جویای بزرگ‌شدن و بزرگ دیده‌شدن است اما بهتر است از مسیر منطقی و صحیح وارد شود نه از هر راه و روش و مسیری که بخواهد.

فرزی گفت: طبق تاکید همیشگی نماینده ولی فقیه در استان ما نمی‌خواهیم محدودیتی برای سرپرست این خبرگزاری در استان ایجاد شود اما انتظار داریم توجیه و تذکرات لازم به وی داده شود که بتواند در مسیر درست مبتنی بر اخلاق رسانه‌ای و دانش رسانه‌ای صحیح اخبار را تولید و منتشر کنند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امیدواریم این آخر سال اخبار خوب و مثبت از طریق رسانه‌ها به گوش مردم برسد هرچند مردم در سختی‌های معیشتی قرار دارند اما این سختی‌ها را با اخبار ناامیدکننده مضاعف نکنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر