کد خبر: 61295
A

نماینده مجلس: در استیضاح وزیر کشاورزی مصمم هستیم

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، از تلاش نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر جهادکشاورزی در روزهای آتی خبر داد.

نماینده مجلس: در استیضاح وزیر کشاورزی مصمم هستیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن نوروزی با اعلام این خبر که مصمم هستیم در روزهای آتی وزیر کشاورزی را استیضاح کنیم در بیان دلایل آن گفت: طبیعتا باید شبکه آقای حجتی از هم بپاشد و قدرت کسانی که در این وزارتخانه به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند و قیمت گوشت، واردات و صادرات را در اختیار دارند، از بین برود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون قیمت گوشت گوسفند در گرجستان هر کیلو 18 هزار تومان است که اگر وارد ایران شود باید 40 هزار تومان شود، بنابراین اگر آقای حجتی تا چند روز آینده رویه خود را اصلاح نکند، قطعا رای اعتماد خود را از وی پس خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد، وساطت روحانیونی که در داخل وزارت جهاد کشاورزی هستند، هیچ اثری نخواهد داشت و ما راه خود را خواهیم رفت، چرا که معتقدیم این افراد توجهی به مسائل انقلاب ندارند و دفاعشان از آقای حجتی بیهوده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: ما در روزهای آینده وزارت صنعت، معدن و تجارت را هم احیا خواهیم کرد، ضمن اینکه این بهم ریختگی ایجاد شده در این حوزه ناشی از عدم اتفاق نظر بین سازمان تعزیرات، بازرگانی اصناف، اتحادیه‌ها و سازمان توسعه واردات و صادرات است.

وی افزود: طبیعی است که نمایندگان بعد از احیای وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به چوب خط کشی در وزارت نفت روی خواهند آورد، چرا که این وزارتخانه با برخورداری از 150 هزار میلیارد تومان پول بیهوده معلوم نیست که چکار می‌کند، بنابراین باید با آن هم تعیین تکلیف کنیم.

نوروزی بیان کرد: ما باید از هم‌اکنون برای سال آینده حساب کنیم که منابع دقیق دولت چقدر است و  این اصلا درست نیست که بگوییم بودجه مملکت از مالیات و نفت تشکیل می‌شود، چرا که این نحوه محاسبه غلط است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: بودجه کشور از فرآورده‌های نفتی، گاز، مازوت، گازوئیل و نیروگاه هسته‌ای بوشهر، درآمدهای قوه قضائیه اعم از پرونده‌ها و ... تشکیل می‌شود که همه این موارد را باید از الان از کمیسیون‌های اقتصاد و برنامه و بودجه بخواهیم که به طور دقیق مشخص کرده و بعد مالیات‌ها را مشخص کنند تا بتوانیم به صورت دقیق برای هزینه‌کرد بودجه تصمیم بگیریم.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: ما باید دیوان محاسبات را نیز حاکم کنیم تا بر هزینه‌کرد شهرداری‌ها و بودجه‌هایی که از محل مالیات بر ارزش افزوده می‌گیرند، نظارت کند، کما اینکه شهرداری تهران امسال مبلغ سه هزار و صد میلیارد تومان از این محل دریافت کرده است که نحوه هزینه‌کرد آن نیاز به نظارت دارد، از سوی دیگر باید دولت را مکلف کنیم که به اقتصاد مقاومتی روی آورد و واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارد را ممنوع کند./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر