کد خبر: 61372
A

گزارش افتتاحیه نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا 2019

اولین نمایشگاه بین المللی محصولات آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته (ایران کازمتیکا 2019) امروز با حضور دکتر پیرصالحی رییس سازمان غذا و دارو، عبدالله کعبی قائم مقام منطقه آزاد اروند، دکتر سید علی موسوی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند، دکتر عبدالعظیم بهفر مدیر کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، دکتر محمد بقایی مشاور اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، دکتر کیانوش جهانپور سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و جمعی از فعالان حوزه کامتیک، آغار به کار کرد.

گزارش افتتاحیه نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا 2019
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ اولین نمایشگاه بین المللی محصولات آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته (ایران کازمتیکا 2019) امروز با حضور دکتر پیرصالحی رییس سازمان غذا و دارو، عبدالله کعبی قائم مقام منطقه آزاد اروند، دکتر سید علی موسوی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند، دکتر عبدالعظیم بهفر مدیر کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، دکتر محمد بقایی مشاور اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، دکتر کیانوش جهانپور سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و جمعی از فعالان حوزه کامتیک، آغار به کار کرد.

 

دکتر پیرصالحی رییس سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاحیه ایران کازمتیکا بیان کرد: اولین تفاهم نامه ای که طی سفر رییس جمهور به عراق نوشته شد، لغو هزینه های ویزا برای طرف های ایرانی و عراقی بود. این قطعا رفت و آمدها را تسهیل می کند. 
وی ادامه داد: بدون شک ما مشتریان بیشتری را از عراق خواهیم داشت و باعث می شود بتوانیم از ظرفیت های آنجا استفاده کنیم. وقتی بحث آرایشی و بهداشتی مطرح می شود همه توجه ها به سمت آرایش کردن معطوف می شود در حالی که بحث های کازمتیک امروز بسیار فراگیرتر شده. 
رییس سازمان غذا و دارو گفت: ما باید به گسترش بازاری کمک کنیم که بازار سلامت ما باشد. ما محصولات کازمتیک را برای سلامت می خواهیم نه برای تهدید سلامت جامعه. همه ما (سازمان رگولاتور، تولیدکننده، وارد کننده) باید حامی سلامت مردم باشیم. دست به دست هم بدهیم و به صورت مشترک، هدف مشترکمان را بگذاریم: سلامت مردم.
دکتر پیرصالحی بیان کرد: اگر با این هدف مشترک - سلامت مردم- پیش برویم فکر می کنم باید برای تولید، تسهیل ایجاد کنیم. بدون شک دکتر بهفر بحث واگذاری و تفویض اختیار را به دانشگاه های مختلف آغاز کرده است. به گونه ای که تولیدکنندگان ما برای ورود به بازار زمان بلندی را طی نکنند.
رییس سازمان غذا و دارو در مورد ضرورت حمایت از واردات رسمی گفت: واردات رسمی خودمان را باید حمایت کنیم، هر چند سیاست ما این هست که واردات را هم به سمت تولید سوق بدهیم یعنی دوستانی که در زمینه واردات فعال هستند، باید هدفگذاری هایشان این باشد که آن فرآورده ها را سریع تر وارد چرخه ی تولید کشور بکنند. اما این را باید بدانیم که واردات رسمی را باید مورد حمایت قرار داد تا از ورود فرآورده های تقلبی و قاچاق، جلوگیری شود. 
وی ادامه داد: امیدوارم امروز این جلسه آغاز یک راه باشد. به نحوی که بتوانیم در این منطقه پیشرو باشیم. منطقه ای که ما در آن زندگی می کنیم، منطقه ای است که از نظر جمعیتی، جای این را دارد که ما سرمایه گذاری زیادی داشته باشیم. از طرفی می تواند به کارآفرینی نیز کمک شایانی کند. امروز بیش از 300 شرکت در این حوزه فعال هستند و بیش از 50 هزار شغل مستقیم ایجاد کرده اند

 

 

قائم مقام منطقه آزاد اروند در مراسم افتتاحیه ایران کازمتیکا

 

عبدالله کعبی قائم مقام منطقه آزاد اروند در مراسم افتتاحیه ایران کازمتیکا بیان کرد: منطقه آزاد اروند در طی این سال ها فراز و نشیب های بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است و امروز به لحاظ امکانات در وضعیت بهتری قرار گرفته است. 
وی ادامه داد: ما با اعتقاد راسخ به خدمت به مردم هزینه هایی را با کمک وزارت بهداشت و درمان برای ساخت بیمارستان انجام داده ایم و امروز به این نقطه مطلوب رسیده ایم که سرانه درمانی در آبادان برای هر 500 نفر یک محل درمانی است. 
دکتر سید علی موسوی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند نیز در مراسم افتتاحیه ایران کازمتیکا سخنرانی کرد. وی بیان کرد: این قول را می دهیم که دومین و سومین نمایشگاه ایران کازمتیکا با اشکالات بسیار کمتری در سال های آینده در منطقه اروند برگزار شود.

 

دکتر عبدالعظیم بهفر مدیر کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو دیگر سخنران مراسم افتتاحیه ایران کازمتیکا بیان کرد: دکتر مهدی پیرصالحی با وجود موقعیت حساس انتهای سال، و تلاشی که در سازمان برای تامین دارو دارند امروز خودشان را به این همایش رساندند که نشان از اهمیت برگزاری نمایشگاه ایران کازمتیکا دارد. 
وی گفت: نمایشگاه ایران کازمتیکا در راستای اهداف اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو برگزار شده است. و این اداره این برنامه را دارد تا فرآیند پرمارکتینگ در حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی را به پست مارکتینگ سوق دهد.

 

دکتر محمد بقایی مشاور اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نیز در این مراسم بیان کرد: ابتدا در نظر داشتیم تنها همایشی در حوزه کارمتیک داشته باشیم اما این فکر گسترش پیدا کرد و منتهی به نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا شد که این نمایشگاه نوع جدیدی از رویدادهایی دارای جنبه های بازرگانی، علمی و اقتصادی است.

 

تکمیل زنجیره ارزش گذاری در ایران کازمتیکا

 

دکتر کیانوش جهانپور سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز دیگر سخنران مراسم افتتاحیه بود. وی بیان کرد: تکمیل زنجیره ارزش گذاری باعث شکل گرفتن رویداد ایران کازمتیکا شد. نمایشگاهی که در راستای شکل دادن به یک برند ملی و نمایشگاهی در حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی عمل می کند. 
وی گفت: نمایشگاه ایران کازمتیکا ظرف 5 سال آینده یکی از برندهای نمایشگاهی معتبر خصوصا در حوزه کالاهای سلامت محور خواهد بود.

 

تقدیر از شرکت های برگزیده در افتتاحیه ایران کازمتیکا

 

در پایان مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا از شرکت های برگزار کننده ی نمایشگاه و برگزیده با حضور دکتر مهدی پیرصالحی رییس سازمان غذا و دارو و دیگر مسئولان تقدیر به عمل آمد.

 

پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، مسئولان از این نمایشگاه و شرکت های حاضر دیدن کردند. اولین نمایشگاه محصولات آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته، امروز آغاز به کار کرده است و تا 28 اسفند 97 در منطقه آزاد اقتصادی و تجاری اروند برقرار خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر