کد خبر: 61574
A

غلامرضا انصاری: دلواپسان با دلسرد کردن مردم به کلیت نظام آسیب می‌زنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تبعات فعالیت دلواپسان علیه دولت می‌گوید: .قطعاً ما امروز در وضعیتی بدتر از دوران دفاع مقدس قرار داریم. چراکه امروز جنگ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و نقاط آسیب‌پذیر جدی‌تری وجود دارد. بحث دیگر، دلواپسان هستند که بنا دارند با استفاده از نارضایتی مردم از شرایط موجود کشور، با توجه به پایگاه حداقل اجتماعی خود در میان مردم، برای ناکامی دولت تلاش و شرایط مطلوب خود را که در دولت نهم و دهم در اختیار داشتند، تکرار کنند. دلسرد کردن مردم در این دوره دیگر تنها به ضرر دولت نخواهد بود، بلکه به کلیت نظام آسیب می‌زند، اما این نکته کمتر موردتوجه دلواپسان است

غلامرضا انصاری: دلواپسان با دلسرد کردن مردم به کلیت نظام آسیب می‌زنند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ غلامرضا انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو سابق شورای شهر تهران در ارزیابی شرایط سیاسی سال ۹۷ در مواجهه با اعتراضات عمومی می‌گوید: قطعاً ما امروز در وضعیتی بدتر از دوران دفاع مقدس قرار داریم. چراکه امروز جنگ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و نقاط آسیب‌پذیر جدی‌تری وجود دارد. بحث دیگر، دلواپسان هستند که بنا دارند با استفاده از نارضایتی مردم از شرایط موجود کشور، با توجه به پایگاه حداقل اجتماعی خود در میان مردم، برای ناکامی دولت تلاش و شرایط مطلوب خود را که در دولت نهم و دهم در اختیار داشتند، تکرار کنند. دلسرد کردن مردم در این دوره دیگر تنها به ضرر دولت نخواهد بود، بلکه به کلیت نظام آسیب می‌زند، اما این نکته کمتر موردتوجه دلواپسان است.

او می‌افزاید: به خاطر میزان رأی دولت دوم آقای روحانی و میزان امیدی که در بدنه جامعه در دولت اول ایشان ایجاد شد، این احساس به وجود آمد که دولت دوم آقای روحانی از کارآمدی بیشتری برخوردار باشد و با جسارت بیشتر، اصولی و قانونی مقابل جریان‌های واپس‌گرا و مخالفان ذاتی دولت و اصلاح‌طلبان ایستادگی کند. اما متأسفانه در عمل دیدیم که دولت، کارآمدی کافی را در این حوزه نداشت. نکته بعد، نحوه عملکرد دولت آمریکا و خروج یک‌جانبه آن از برجام بود. این اتفاق تشدید تحریم‌های اقتصادی کشورمان را در پی داشت و به همین دلیل، هماهنگی و وحدت در کشور یک ضرورت شد.

انصاری می‌گوید: به هر صورت سال ۹۷، سال خوبی برای کشور نبود و بحران‌های اقتصادی و معیشتی که طبقات مختلف و به‌طور خاص، فرودستان را درگیر کرده است، از چالش‌های جدی جامعه است. به همین جهت، عزمی لازم است تا صلابت نظام و سعادت مردم را از اهداف خود قرار دهیم.

او با اشاره به عفو گسترده متهمان توسط رهبری در بهمن‌ماه سال گذشته می‌گوید: ضروری است آشتی ملی را در دستور کارمان قرار دهیم و محصوران نیز مورد عفو قرار گیرند تا با یک همبستگی ملی در مبارزه‌ای که شروع شده است، از موفقیت نسبی برخوردار شویم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به میزان نارضایتی‌های عمومی می‌توان پیش‌بینی کرد انتخابات آتی مجلس پرشور است یا نه، می‌گوید: یقیناً حرکت‌های غیرعقلانی و بحران‌هایی که نیروهای واپس‌گرا ایجاد می‌کنند، شرایطی را به وجود می‌آورد که مردم مجدد احساس تکلیف می‌کنند و پای صندوق‌ها حاضر می‌شوند. اگر بحران‌هایی که مخالفان دولت در سال ۹۷ ایجاد کرده‌اند، تداوم یابد، قطعاً این اتفاق رخ خواهد داد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه عامل دیگری نیز بر حضور مردم در انتخابات‌ها مؤثر است، تصریح می‌کند: هرچه امکان حضور نیروهای فعال در داخل نظام، بیشتر فراهم شود و تیغ نظارت استصوابی کندتر عمل کند و امکان حضور فعال نیروهای کارآمد بیشتر فراهم شود، می‌تواند انگیزه بیشتری برای حضور مردم در انتخابات فراهم کند. پیش‌بینی می‌کنم مردم حضور نسبتاً قابل‌توجهی داشته باشند و با توجه به تندروی‌های نیروهای واپس‌گرا، مردم پای صندوق‌های انتخاب مجلس حضور بیابند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر