کد خبر: 61649
A
رؤسای مجلس و قوه قضائیه در پی حادثه سیل شیراز خواستار شدند

برخورد با قصورکنندگان حادثه سیل شیراز در هر مقام و منصبی

رؤسای مجلس و قوه قضائیه در پیام‌هایی جداگانه وقوع سیل در استان فارس و جان باختن تعدادی از هم‌وطنان در این حادثه را تسلیت گفته و خواستار برخورد جدی و قضایی با قصورکنندگان این حادثه شدند.

برخورد با قصورکنندگان حادثه سیل شیراز در هر مقام و منصبی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ رؤسای مجلس و قوه قضائیه در پیام‌هایی جداگانه وقوع سیل در استان فارس و جان باختن تعدادی از هم‌وطنان در این حادثه را تسلیت گفته و خواستار برخورد جدی و قضایی با قصورکنندگان این حادثه شدند.

در پیام علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: وقوع حادثه تلخ و تأسف‌آور جاری شدن سیلاب در شهر شیراز که موجب جان باختن و مصدومیت جمعی از هم‌وطنان عزیز در ایام نوروز شد موجب تأثر گردید.

در ادامه این پیام آمده است: ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار و طلب رحمت برای جان‌باختگان و شفای عاجل مصدومان، ضرورت دارد علاوه بر اقدامات امدادی و درمانی، مسئولین ذی‌ربط نسبت به بررسی علل وقوع این حادثه و قصور انجام‌گرفته اقدام کرده و با مقصرین در هر مقام و منصب برخورد قانونی صورت گیرد. همچنین نهاد‌های خدماتی در خصوص رفع خسارت آسیب دیدگان‌ و رفع آلام و نگرانی‌های آنان اقدامات لازم را به‌فوریت انجام دهند.

*دستور پیگیری رئیس قوه قضاییه به سازمان بازرسی کل کشور

رئیس قوه قضاییه نیز با صدور پیامی، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه شیراز از سازمان بازرسی کل کشور و مسئولان قضایی استان‌های سیل‌زده خواست تا ضمن حضور فوری در مناطق سیل‌زده، ابعاد حادثه را مورد نظارت و ارزیابی قرار دهند.

متن پیام آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خبر وقوع جاری‌ شدن سیل در استان‌های کشور به‌خصوص در شهر شیراز که منجر به جان باختن تعدادی از هم‌وطنان عزیزمان شد، موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید.

ضمن عرض تسلیت به بازماندگان محترم حوادث اخیر در شهر شیراز و استان‌های دیگر و آرزوی سلامتی و بهبودی مصدومان این حوادث، از مسئولین محترم قضایی استان‌های مربوطه و سازمان بازرسی کل کشور می‌خواهم با حضور فعال در مناطق سیل‌زده و با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط و امدادگران محترم، ضمن کاستن از درد و رنج مردم حادثه‌دیده، ابعاد و زوایای گوناگون موضوع را ارزیابی نمایند تا در خصوص سهل‌انگاری و بی‌توجهی احتمالی برخی از دست‌اندرکاران مسئول، برخورد لازم از سوی دستگاه قضایی صورت گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر