کد خبر: 61675
A

رایانه‌های ایسوس هک شدند

به تازگی کارشناسان فعال در شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی دریافته و اعلام کرده‌اند که بدافزاری به رایانه‌های ایسوس نفوذ یافته که احتمال سرقت اطلاعات بالغ بر یک میلیون کاربر را پررنگ کرده است.

رایانه‌های ایسوس هک شدند

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ این روزها که بازار نفوذ بدافزارهای رایانه‌ای به شدت رونق یافته است، کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری با تحقیقات و بررسی‌های مختلف سعی دارند که کاربران را از خطرات و تهدیداتی که نفوذ هکرها و بدافزارهای خطرناک برای اطلاعات و حریم خصوصی آنها ایجاد می‌کند، باخبر و مطلع کنند و بدین ترتیب سوء استفاده از حساب‌های کاربری و اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی و رایانه را به حداقل برسانند.

حالا به تازگی به نظر می‌رسد که شرکت کاسپرسکی که در زمینه ارائه آنتی‌ویروس‌های قدرتمند و به طور کلی امنیت سایبری رایانه و موبایل فعالیت می‌کند، دریافته و اعلام کرده است که رایانه‌های ساخت شرکت ایسوس (Asus) در معرض نفوذ یک بدافزار خطرناک و پیشرفته قرار گرفته اند که از طریق سرویس آپدیت و به‌روزرسانی اتوماتیک بر روی رایانه نصب شده و راه ورود و نفوذ یافته است.

آنها با انتشار گزارشی در این خصوص اعلام کرده اند که تخمین زده شده است بالغ بر یک میلیون دستگاه با این روش هک شده و حساب‌های کاربری و اطلاعات شخصی کاربران را با اهداف و انگیزه‌های نامشخصی به دست آورده اند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت the verge آمده است، گفته می‌شود بدافزار مذکور که به هکرها و مجرمان سایبری امکان دسترسی به دستگاه‌های قربانیان موردنظر و سوءاستفاده از حساب‌های کاربری و اطلاعات خصوصی آنها را می‌داده است، بیشتر در کشورهای روسیه، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ایالات متحده آمریکا کشف و ردیابی شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر