کد خبر: 61699
A

استقلال و پرسپولیس در فصل آینده بدون سرمربی می شوند؟!

این روزها تیم ملی ایران سرمربی ندارد.اتفاقی نادر که شاید در کمتر جای دنیا شاهد آن باشیم. بدون تردید یکی از اصلی ترین دغدغه های فدراسیون هم برای پیدا کردن جانشین کی روش در مسائل مالی است. در شرایط نه چندان مساعد اقتصادی که روی تمام ارکان کشور تاثیر خود را گذاشته، فدراسیون فوتبال هم قطعا مثل سابق توان هزینه بودجه ای کلان برای انتخاب سرمربی را ندارد و بعید نیست که به سراغ گزینه کم خرج تری به نسبت مربی سابق برود. این روند ممکن است به دلیل ضعف وزارت ورزش گریبان باشگاه ها را هم در آینده نزدیک بگیرد

استقلال و پرسپولیس در فصل آینده بدون سرمربی می شوند؟!

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ این روزها که فوتبال ایران کم کم دارد به هفته های پایانی اش نزدیک تر می شود، یک دغدغه بزرگ دو تیم پر طرفدار پایتخت را به خود مشغول کرده است و آن هم آینده نیمکت خود است.

استقلال و پرسپولیس این روزها هردو در لیگ برتر از مدعیان اصلی قهرمانی هستند و در لیگ قهرمانان آسیا هم علی رغم شروع ضعیفی که داشته اند، همچنان از شانس صعود برخوردار هستند. سرخابی های پایتخت که فعلا نیمکت خود را به مربیان خارجی سپرده اند، تا اینجای کار از عملکرد آن ها راضی هستند. پرسپولیسی ها که سه سال است با برانکو کار می کنند، تقریبا به هر آنچه که می توانستند رسیدند. از قهرمانی پیاپی در لیگ برتر تا صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا و ارائه فوتبالی جذاب و تماشاگر پسند. در آن سو استقلالی ها هم از وینفرد شفر حمایت می کنند. مربی ای که استقلال را تقریبا در ته دره تحویل گرفت و حالا این تیم را به کورس قهرمانی رسانده است. استقلال شفر هم مثل پرسپولیس برانکو زیبا و تماشاگرپسند بازی می کند و توانست فصل قبل فاتح جام حذفی شود و به جمع 8 تیم برتر آسیا برسد که در نهایت مسائل مختلفی استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا ناکام گذاشت.

با همه این اوصاف، وضعیت خوبی که این دو باشگاه دارند این امر را ایجاب می کند که سرخابی ها در فصل بعد هم با همین کادرفنی ادامه دهند تا بتوانند موفقیت های خود را تکرار کنند. بر سر این راه اما مانعی جدی وجود دارد و آن هم چیزی نیست جز پول!

از فدراسیون تا باشگاه؛همه گیر پول

این روزها تیم ملی ایران سرمربی ندارد.اتفاقی نادر که شاید در کمتر جای دنیا شاهد آن باشیم. بدون  تردید یکی از اصلی ترین دغدغه های فدراسیون هم برای پیدا کردن جانشین کی روش در مسائل مالی است. در شرایط نه چندان مساعد اقتصادی که روی تمام ارکان کشور تاثیر خود را گذاشته، فدراسیون فوتبال هم قطعا مثل سابق توان هزینه بودجه ای کلان برای انتخاب سرمربی را ندارد و بعید نیست که به سراغ گزینه کم خرج تری به نسبت مربی سابق برود.

این روند ممکن است گریبان باشگاه ها را هم در آینده نزدیک بگیرد. استقلال و پرسپولیس همیشه از اوضاع مالی خود می نالند و در پرداختی هایشان دچار مشکلاتی هستند. حالا در همین شرایط هم باید به فکر حقوق بالای مربیان خارجی خود باشند. در حال حاضر کادرفنی استقلال که اکثرا هم خارجی هستند حدود یک میلیون دلار یعنی چیزی حدود بیش از 13 میلیارد تومان هزینه روی دست باشگاه گذاشته است. این وضعیت در پرسپولیس هم وجود دارد و گفته می شود که رقم قرارداد برانکو چیزی حدود 800 هزار یورو است و دستیارانش هم دریافتی خوبی دارند.

این ارقام سنگین که البته متناسب با عملکرد آن ها هم بوده، هیچ بعید نیست که برای سال بعد با افزایش رو به رو شود و آن گاه مشخص نیست که آیا این دو باشگاه از پس هزینه ها بر می آیند یا نه. این در حالی است که مربیان ایرانی و دستیارانشان قطعا هزینه کمتری دارند و این برای مدیران به صرفه است. به طور مثال امیر قلعه نویی و کادرش بعید است بیش از 6 یا 7 میلیارد هزینه بردارند و یا علی دایی و تیمش که احتمالا از این رقم هم کمتر خواهند بود.

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بی تردید از همین الان نگران آینده خود هستند. هواداران از یک طرف نمی خواهند که با از دست دادن گزینه های طراز اول خارجی یک بار دیگر مربیانی ایرانی را روی نیمکت خود ببینند و مدیران هم بدشان نمی آید که با کاهش هزینه ها همچنان گزینه های اروپایی را روی نیمکت خود داشته باشند اما به هر دلیل اگر قرار باشد که دیگر برانکو یا شفر را برای فصل بعد روی نیمکت سرخابی ها نبینیم، ممکن است که انتخاب اداره کنندگان باشگاه،گزینه ای ایرانی باشد و دیگر به سراغ خارجی ها نروند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر