کد خبر: 61782
A

عیدی رئیس‌جمهوری به خوزستانی‌ها چه بود؟

رئیس جمهور در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به سفر نهم فروردین ماه خود به خوزستان نوشت: با بهره برداری از فاز نخست آبیاری نوین که حدود ۱۸ سال‌ معطل مانده بود، بهره‌وری اراضی کشاورزی و درآمد کشاورزان منطقه، چندین برابر شده است.

عیدی رئیس‌جمهوری به خوزستانی‌ها چه بود؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ رئیس جمهور در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به سفر نهم فروردین ماه خود به خوزستان نوشت: با بهره برداری از فاز نخست آبیاری نوین که حدود ۱۸ سال‌ معطل مانده بود، بهره‌وری اراضی کشاورزی و درآمد کشاورزان منطقه، چندین برابر شده است.

متن پیام اینستاگرامی رئیس جمهور به شرح زیر است:

طرحی که ۱۸ سال معطل مانده بود!

در نخستین سفر استانی به استان #خوزستان در سال ۹۲، مقرر شده بود که ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی #کشاورزی استان، تحت پوشش #آبیاری_نوین قرار گیرد؛ فاز نخست این پروژه که شامل تجهیز، نوسازی، زهکشی و آبرسانی اراضی کشاورزی با تأمین آب ۲۹۵ هزار هکتار است، به بهره‌برداری رسید.

با اجرای این طرح که حدود ۱۸ سال‌ معطل مانده بود، بهره‌وری اراضی کشاورزی و درآمد کشاورزان منطقه، چندین برابر شده است.

همچنین طی این سفر، از سدها و رودخانه‌هایی که تحت تأثیر سیلاب‌های اخیر بودند نیز بازدید هوایی صورت گرفت.

#هورالعظیم، #کارون و #کرخه از آب پر شده و با توجه به بارندگی‌های روزهای آتی باید میزان آب و وضعیت سدهای منطقه را مدیریت کنیم که خسارتی ایجاد نشود و یا با حداقل خسارت مواجه شویم. حفظ جان مردم هم از اهمیت بالایی برخوردار است و هر جا که لازم باشد آب سدها رها می‌شود و اگر از این رهاسازی، خسارتی به کشاورزان عزیز وارد شود،این خسارت را دولت جبران خواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر