کد خبر: 61806
A
در پی هشدار های هواشناسی

تخلیه اضطراری روستاهای حاشیه رودخانه های خلخال در استان اردبیل

فرماندار خلخال گفت: در چندین روستای شهرستان خلخال که اهالی در کنار رودخانه ها ساکن هستند دستور تخلیه اضطراری صادر شده و هموطنان به نقاط امن انتقال داده خواهند شد.

تخلیه اضطراری روستاهای حاشیه رودخانه های خلخال در استان اردبیل

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  فریدون بابایی فرماندار شهرستان خلخال صبح امروز در بازدید از رودخانه های شهرستان در گفتگویی گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در روزهای یکشنبه و دوشنبه در شهرستان خلخال اسکان در کنار رودخانه های شهرستان خلخال ممنوع است و با تصمیم شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خلخال تمامی مسیرهای منتهی به رودخانه ها مسدود شده است.

وی با بیان اینکه لایروبی رودخانه ها آغاز شده است افزود: بخشداران و دهیاران و شهرداران موظف هستند در تمامی رودخانه ها اقدامات لازم را جهت لایروبی و هشدار و اطلاع رسانی به گردشگران انجام دهند.

بابایی به رودخانه های خروشان شهرستان همچون قزل اوزن در شهرستان خلخال وکوثر ، شاهرود چای بخش شاهرود خلخال تا سد منجیل و رودخانه های کالار چای ، گلبندر در روستای برندق و دمدل چای اشاره کرد و افزود: سیلابی شدن شهرستان خلخال در روزهای آینده دور از  انتظار نیست لذا از  به اهالی شهرستان خلخال  توصیه می شود نکات ایمنی را رعایت کرده و آمادگی لازم را داشته باشند.

فرماندار خلخال ادامه داد: مرخصی تمامی اعضای مدیریت بحران تا عادی شدن وضعیت لغو بوده و مدیران موظف هستند وظایف خود را به نحوشایسته انجام دهند .

وی  همچنین با اشاره به نزدیکی روز سیزده بدر و روز طبیعت  از مهمانان و گردشگران خواست از هر گونه اسکان در کنار رودخانه ها خودداری و در خصوص نگهداری از سالمندان وفرزندان خود دقت لازم را به کار گیرند./

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر