کد خبر: 61947
A

فرمانده کل ارتش: تیپ نیروی مخصوص در نقطه بحرانی چم‌مهر لرستان مستقر شد

فرمانده کل ارتش از مناطق سیل‌زده چم‌مهر، معمولان و پلدختر لرستان بازدید کرد. امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی یکان های ارتش مستقر در غرب کشور و نظارت بر نحوه ارسال و توزیع نیازمندی های مردم سیل زده استان لرستان، وارد مناطق سیل‌زده چم‌مهر، معمولان و پلدختر این استان شد و از نزدیک عملیات امدادرسانی نیروهای حاضر در مناطق سیل زده لرستان را مورد بازدید قرار داد.

فرمانده کل ارتش: تیپ نیروی مخصوص در نقطه بحرانی چم‌مهر لرستان مستقر شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی یکان های ارتش مستقر در غرب کشور و نظارت بر نحوه ارسال و توزیع نیازمندی های مردم سیل زده استان لرستان، وارد مناطق سیل‌زده چم‌مهر، معمولان و پلدختر این استان شد و از نزدیک عملیات امدادرسانی نیروهای حاضر در مناطق سیل زده لرستان را مورد بازدید قرار داد.

امیر سرلشکر موسوی ضمن حضور در جمع مردم سیل زده استان لرستان از قرارگاه‌های امدادرسانی نیروی زمینی ارتش در چم‌مهر، معمولان و پلدختر نیز بازدید به عمل آورد.

وی ابتدا با حضور در کمپ امدادرسانی نیروی زمینی ارتش در معمولان از نحوه اقدامات پشتیبانی، آماد رسانی و مهندسی این نیرو بازدید نمود و سپس با حضور در بین مردم معمولان ضمن همدردی با آنها، گفت: الحمدلله جان شما که مهم‌تر است سالم مانده و زیان‌های مالی نیز به لطف خداوند جبران خواهد شد.

فرمانده کل ارتش در ادامه با حضور در شهرستان پلدختر ضمن بازدید میدانی از میزان خسارت‌های وارد آمده به مردم این شهرستان، دستورهای لازم برای پای کار آوردن امکانات مهندسی، پشتیبانی و اهتمام حداکثری برای کمک به سایر دستگاه‌های کشوری تا رسیدن مردم به آرامش نسبی را صادر کرد.

فرمانده کل ارتش در حاشیه این بازدید گفت: یک نقطه بحرانی به نام چم‌مهر وجود دارد که نیروی زمینی ارتش آنجا هم یگان‌های خود را ساماندهی کرده و تیپ نیروی مخصوص خود را برای امدادرسانی به مردم این منطقه اعزام نموده است.

وی با توجه به اینکه حجم تخریب سیل در یک سوم شهر پلدختر بسیار زیاد است خاطر نشان کرد: برای تخلیه گل و لای این شهر تعدادی بولدزر و کمپرسی اعزام شده و در حال انجام ماموریت هستند ولی از آنجائی که کفایت حجم تخریب را نمی‌دهد دستور داده شد بر تعداد این تجهیزات افزوده شود.

سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه اقدامات بسیار ارزشمندی توسط هوانیروز ارتش در مناطق سیل زده استان لرستان انجام شده است گفت: از لحظه مساعد شدن شرایط جوی، هوانیروز ارتش با ایجاد پل هوایی بین پلدختر و معمولان و چم‌مهر و خرم‌آباد ضمن جابجایی مردم، نسبت به امدادرسانی و انتقال مواد غذایی، اقلام پشتیبانی و بهداشتی اقدامات شایان توجهی داشته و تا امروز و هر زمانی که لازم باشد ادامه خواهد داشت.

گفتنی است در طول این بازدیدها، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و امیر سرتیپ نعمتی جانشین این نیرو، فرمانده کل ارتش را همراهی می کردند.

بر اساس این گزارش، فرمانده کل ارتش پیش از این با حضور در استان خوزستان از مناطق سیل زده این استان و اقدامات قرارگاه عملیاتی ارتش برای مقابله با بحران سیل بازدید کرد و در ادامه نیز بمنظور بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان گلستان به این استان سفر می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر