کد خبر: 61959
A

معاون ابوبکر البغدادی در عراق بازداشت شد

قطری البعیدی' یکی از فرماندهان سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) از بازداشت یکی از معاونان ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی تکفیری داعش در غرب عراق خبر داد.

معاون ابوبکر البغدادی در عراق بازداشت شد

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ 'قطری البعیدی' از فرماندهان الحشد الشعبی روز جمعه از بازداشت یکی از افراد نزدیک و برجسته ترین معاونان سرکرده داعش در جریان یک عملیات کمین در غرب استان الانبار (غرب) عراق خبر داد.

البعیدی به رسانه ها گفت: نیروهای امنیتی با نصب یک کمین بر سر راه این تروریست به نام 'عکیل عبد ملاجی' در منطقه بیابانی النخیب از توابع شهرستان الرطبه در استان الانبار موفق شدند وی را بدون درگیری و مقاومت بازداشت کنند.

وی افزود: عکیل از نزدیکان البغدادی و دست راست وی در استان لانبار محسوب می شود و حتما از محل اختفای وی و تحرکاتش مطلع است.

العبیدی افزود: این تروریست سوابق حمله و قتل نیروهای امنیتی و غیر نظامیان عراقی که برای جمع آوری نوعی قارچ محلی به نام کما به صحرا می رفتند را در کارنامه خود دارد.

وی گفت: بازداشت این فرد به دستگیری ابوبکر البغدادی و کشف رازهای بسیاری از وضعیت و امکان اختفای عناصر داعش در استان الانبار کمک خواهد کرد.

در همین حال وزارت دفاع عراق دیروز پنجشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: 14 تروریست داعشی در عملیات هوانیروز ارتش عراق در جنوب غرب داقوق در استان کرکوک عراق به هلاکت رسیدند.

خبر دیگری به نقل از یک منبع امنیتی در استان دیاله عراق حاکی است که در حمله مسلحانه عناصر داعش به یک واحد امنیتی در شرق بعقوبه، یک پلیس عراقی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

نیروهای امنیتی روز چهارشنبه از بازداشت یک سرکرده داعش در شمال شرق بعقوبه در جریان یک عملیات نیروهای مشترک عراق خبر دادند.

برغم اعلام پایان نظامی گروهک تروریستی داعش در عراق در اوایل آذرماه 96، تهدید و حملات عناصر باقیمانده این گروه تکفیری همچنان بویژه در مناطق شرق و غرب عراق و گاه در حومه بغداد ادامه داشته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر