کد خبر: 62056
A

کوسه‌غراوی: خسارت سیل در گلستان بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان است

نماینده مینودشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که سیل خسارات جدی را به استان گلستان وارد کرده است، گفت: شاید اگر مدیریت صحیحی در استان انجام می‌شد شاهد این حجم از خسارت نبودیم. دولت باید تدابیر ویژه‌ای را برای حل مشکلات مردم اتخاذ کند.

کوسه‌غراوی: خسارت سیل در گلستان بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان است

به گزارش دیده بان ایران، شهرام کوسه‌غراوی در جریان جلسه علنی امروز در حین بررسی جزییات سیل در استان‌های کشور، بیان کرد: متاسفانه سیل در استان گلستان جدی گرفته نشده است. اگر سیل را جدی می‌گرفتیم شاهد این اتفاق‌ نبودیم. آمار تخریب و خرابی‌های به جا مانده بالا است و خسارتی بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان بر جای مانده است.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر مدیریت وجود داشت و سدهای نیمه کاره در استان انجام می‌شد، شاهد این اتفاقات نبودیم.

نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از اقدامات مقام معظم رهبری، سپاه و ارتش در کمک به سیل‌زدگان، بیان کرد: مردم در سیل واقعا در کنار هم بودند. آمار خانه‌های تخریبی بالغ بر ۱۷ هزار است و آمار تخریب مزارع بالغ بر ۳۰۰ هکتار می‌شود. متاسفانه ما نه در زمان سیل و نه قبل از سیل و نه بعد از سیل مدیریت نداریم. اگر مدیریت داشتیم از تجربه سیل سال ۱۳۸۱ که بر روی کاغذ ثبت شده است درس می‌گرفتیم.

کوسه‌ غراوی در ادامه تاکید کرد: آق‌قلا و گمیشات همچنان زیر آب است. شایسته نیست اینگونه مردم در فشار باشند که همه اینها از عدم مدیریت است.

وی ادامه داد: اکنون مهم است که یک تیم کارشناسی به استان بیاید و مسائل را واکاوی کند که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است. آماری که منتشر می‌شود واقعیت است، باید تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود. باید تسهیلات بلاعوض در استان گلستان داده شود، چرا که مردم استان اهل سنت بوده و وام نمی‌گیرند چرا که می‌گویند از نظر شرعی مشکل دارد.

نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: از سوی دیگر باید برای دانش‌آموزانی که در حال مطالعه برای کنکور هستند تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود. برای لایروبی مسب تالاب‌های استان باید چاره‌ای اندیشیده شود وگرنه آب در استان باقی می‌ماند./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر